بستری۳۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین

نامدار گفت: در حال حاضر ۳۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» در گفتگوی خبری شبکه قزوین در خصوص آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا بیان کرد: بیشترین علت ابتلا بیماران بستری و سرپایی ما در چند هفته گذشته تماس با موارد مثبت، عدم استفاده از ماسک، حضور در مراسم ها و مهمانی های بالای 10 نفر، حضور در بانک ها و ادارات شلوغ و تجمعات بوده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در هفته گذشته و همچنین هفته های گذشته بیشترین میزان کسانی که به این بیماری در استان مبتلا شده اند، بانوان خانه دار بودند که یکی از دلایل این امر مراجعه این افراد به مراکز خرید بوده است.

 

وی عنوان کرد: بعد از بانوان خانه دار، 11 درصد بازنشسته ها، 11 درصد کارگران و مشاغل حرفه ای و هشت درصد کارمندان ادارات بیشترین کسانی بودند که در استان قزوین به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

نامدار اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 63 بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند و در 10 روز گذشته بالای 300 نفر بستری در بیمارستان های استان داشتیم و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در استان به 317 نفر رسیده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در 24 ساعت گذشته پنج نفر در اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند و 54 بیمار هم در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند و 16 نفر از دستگاه کمک تنفسی استفاده می کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: عادی انگاری و ساده انگاری این بیماری می تواند فجایع و اتفاقات بدی را برای استان رقم بزند بنابراین مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر 970045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha