آیین عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان به امامت آیت الله نورمفیدی برگزار می‌شود

جعفری از برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان گرگان با اتخاذ تدابیر ویژه بهداشتی در روز (جمعه ۲۱ شهریور) خبر داد.

«رضا جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فضای مصلای نماز جمعه ضدعفونی و برای برگزاری این آیین عبادی سیاسی آماده شده است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گستان و امام جمعه گرگان افزود: به طور کلی مجموعه تدابیر بهداشتی انجام شده تا نماز جمعه این هفته با رعایت فاصله شرعی و پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ سلامت نمازگزاران برگزار شود.

 

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این فریضه معنوی، تصریح کرد: ضد عفونی شدن کامل مکان مصلی  و افراد قبل از ورود به مصلی جمعه توسط این ستاد و خادمین مصلی انجام می شود.

 

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه گرگان خاطرنشان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه گرگان سعی بر این خواهد بود که خطبه ها را کوتاه و نماز جمعه در وقت مختصر برگزار و برنامه های جانبی حذف خواهد شد.

 

وی با اشاره به برخی توصیه ها از سوی ستاد برگزاری نمازجمعه گرگان برای نمازگزاران، بیان کرد: استفاده از ماسک و دستکش و رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی و رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع و دست دادن با یکدیگر از جمله تاکیداتی است که نمازگزاران باید مد نظر داشته باشند.

 

جعفری در ادامه گفت: نمازگزاران توجه داشته باشند که قبل از خروج از منزل وضو گرفته و با طهارت وارد مصلی مسجد محل برگزاری نماز جمعه شوند، حتی الامکان قبل از حرکت، اقدام به استفاده از ماسک و دستکش کنند، جهت شرکت در نماز جمعه، سجاده و مُهر شخصی به همراه داشته باشند و در صورت داشتن علائم آنفلوانزا و یا سرماخوردگی از شرکت در نماز جمعه خودداری کنید.

 

وی با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشتی برای همگان به ویژه کودکان و سالمندان از ضروریات روزهای کرونایی است، افزود: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه توجه به حفظ سلامت مردم از جمله گروه های پر خطر، از ورود کودکان، و بیماران مختلف (با داشتن علائم تب، سرماخوردگی، سرفه) در مکان نمازجمعه جلوگیری می شود.

 

جعفری در پایان عنوان کرد: همچنین با هماهنگی صورت گرفته چند اکیپ در نماز جمعه حضور خواهند داشت و معاینه اولیه و تب سنجی انجام می‌شود تا چنانچه فردی علائمی همچون تب بالای 39 درجه داشت به مراکز درمانی راهنمایی شوند.

 

 

کد خبر 970050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha