تشکیلات مسجدی فعالان کانون های مساجد بر مدار مهربانی و مودت در ماه محرم و صفر

مسجد را به خوبی خاستگاه معرفت نامیده اند، آنچنان که فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوجبلاغ با امامت حجت الاسلام روح الله مختاری در جریان بخشی تشکیلات مسجدی بر مدار مهربان و مودت در ایام ماه محرم و صفر فعالیت دارند.

خبرگزاری شبستان - البرز: « خوش دارم که مجهول و گمنام به سوی زجر دیدگان دنیا بروم و در زیر رنج شکنجه آن ها شرکت کنم، همچون سرباز خاکی در میان انقلابیون آفریقا بجنگم تا به درجه شهادت نائل آیم» ؛ « خدایا! تو می دانی که من هیچگاه از دردمندان روی برنمی تابم، هنگامی که یتیم دلشکسته احتیاج به محبت دارد، من سراپا لطف و محبت می شوم، هنگامیکه بیوه زنی اشک حسرت می ریزد و آه سوزان از ضمیرش برمی کشد، من نیز همه وجودم اشک و آه می شود و در خدمت او می سوزم و می جوشم و از هیچ کمکی مضایقه نمی کنم، هنگامی که شیپور خطره به صدا در می آید، و ترس و وحشت همه جا سایه می افکند و هر کسی برای پناهگاهی به من رجوع می کند، من سینه خود را سپر بلا می کنم و همه را در آغوش وجود خویش جای می دهم و لحظه ای از مقابله با خطر نمی گریزم ...»

این واژگان مهرآمیز و مهر آفرین به واقع مناجات های شیرینی است که شهید مصطفی چمران در نجواهای خود با خدای یکتا به زبان جاری ساخته است. نشانه ای که مردان مرد را در مرتبه مهربانی و محبت به دیگران به خوبی نشان می داد و این یکی از ویژگی ها و شاخص های شهداء سال های دوران دفاع مقدس است. 

و امروز در جریان سختی معیشتی بسیاری از خانوارها حرکتی تحسین برانگیز از طرف کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز به صورت متداوم در حال انجام است که می تواند بخشی از این آسیب ها و مشکلات را جبران کند و یا حداقل با همراه نشان دادن خود با مردم محروم تسکینی بر سختی زندگی آنان باشد. 

توجه به محرومان رویکرد شاخص فعالیت کانون های مساجد در جریان کرونا ویروس

این روزها که بسیاری از مردمان از جریان شیوع بیماری کرونا، دچار سختی معیشتی هستند، تشکیلات هدفمند و منسجم کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب شاکله عمیقی به عنوان « بچه های مسجد» شب و روز خویش را برای اجرای رزمایش مواسات و همدلی قرار داده اند. 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص فرآیند اجرای طرح رزمایش مواسات و همدلی گفت: درست همزمان با فرمان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اجرای طرح رزمایش مواسات و همدلی، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز به صورت ویژه شروع به فعالیت کردند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: در گام نخست با شناسایی مناطق محروم و افراد بی بضاعت در مناطق مختلف به ویژه حاشیه نشین این حرکت آغاز شد و سپس با تأمین بسته های معیشتی و توزیع آن به خانوارها در چند مرحله، سعی شد تا بخشی از نیازهای معیشتی آنان پاسخ داده شود.

به گفته حجت الاسلام شکری، جریان شیوع بیماری کرونا بسیاری از مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد به ویژه که شاهد رشد تورم و بالا رفتن قیمت ها به خصوص در بحث تأمین مسکن بودیم.

خبرگزاری شبستان تلاش ویژه ای در جریان تحقق رزمایش مواسات و همدلی دارد

« حجت الاسلام روح الله مختاری» از آن دست ائمه جمعه استان البرز است که همواره با رویکرد توجه ویژه به جوانان و نوجوانان فعالیت دارد. برپایی آئین سرود یک هزار نفری از نوجوانان دانش آموز به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران یکی از هزاران برنامه تشکیلاتی و هدفمند این مدیر کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه ساوجبلاغ است.

امام جمعه کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: جای بسی تشکر از زحمات خبرگزاری شبستان در استان البرز وجود دارد به ویژه آنکه خبرگزاری شبستان تلاش ویژه ای در جریان تحقق رزمایش مواسات و همدلی دارد.

وی ادامه داد: فضاسازی شهری در قالب نصب پرچم عزای حسینی، برپایی آئین رزمایش مواسات و همدلی به مناسبت ماه محرم و صفر، شناسایی خانواده های آسیب دیده در جریان بیماری کرونا و ... از محورهای اصلی برنامه های ماه محرم و صفر با مدیریت امام جمعه ساوجبلاغ در سطح این شهرستان با جمعیت قابل توجه است.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: محرومیت زدایی در قالب رزمایش مواسات و همدلی در شرائط کنونی یکی از ویژه برنامه های اساسی و اصلی است که در میان جوانان و نوجوانان پردغدغه که به بلوغ فکری و دینی رسیده اند دیده می شود. 

اجرای طرح پویش مهر حسینی با همت کانون فرهنگی هنری مسجد ینگی امام در ساوجبلاغ

توجه به محرومیت زدایی یکی از برنامه های جدی و شاخص در کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ینگی امام در شهرستان ساوجبلاغ طی این مدت زمانی است که در این رابطه « حجت الاسلام فراستی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در این رابطه گفت: اجرای طرح پویش مهر حسینی که با همت کانون فرهنگی هنری این مسجد انجام شد یکی از برنامه های هدفمند در جهت تحقق رزمایش مواسات و همدلی است.

امام جمعه مسجد جامع ینگی امام در ساوجبلاغ افزود: فعالان مسجد جامع شهرک ینگی امام با محوریت کانون فرهنگی هنری حضرت سیدالشهداء (ع) طرحی را با عنوان پویش مهر حسینی ویژه ماه محرم و صفر به راه انداخته اند تا بخشی از نیاز مردم منطقه را در بحث مسکن تأمین کنند. 

به گفته حجت الاسلام فراستی، این اقدام هدفمند به واقع یک ابتکار خوب در جهت محرومیت زدایی است؛ همچنین این طرح زمینه مشارکت مردم را در امر خیر بیش از پیش جاری و ساری کرد. 

« امین دهقان» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ینگی امام توضیح داد: کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء مسجد همواره نسبت به محرومیت زدایی و توجه به وضعیت معیشتی محرومان توجه داشته است.

وی توضیح داد: در ماه رمضان که گذشت، توزیع نان رایگان بخشی از این برنامه ها بود همچنین توزیع بیش از ۱۰۰ بسته معیشتی میان محرومان در ایام نوروز نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته این کانون فرهنگی هنری مسجد است. 

حس همدردی در انسان برگرفته از روح والای او است. افرادی که از معرفت دینی و معنوی برخوردار هستند هرگز نمی توانند خود را فارغ از توجه به محرومان قرار دهند، آنچنان که بچه های مسجد با برخورداری از صفات عالیه نوع دوستی و بلوغ فکری در جهت تحقق همه جانبه فرمان رهبری با عنوان رزمایش مواسات و همدلی حرکت می کنند. 

* مهدیه دانایی

 

کد خبر 970133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha