​استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی برای کمک به حوزه اشتغال/ وقف به توزیع عادلانه ثروت کمک می کند

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: اگر ۱۰ درصد از اماکن مذهبی با رعایت شئونات اسلامی به کارگاه های مشاغل خانگی تبدیل شود به پایدارسازی کسب و کارهای کوچک و کاهش آسیب ها کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 20 شهریور) در آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور بانوان استانداری گلستان اظهار کرد: انعقاد این تفاهم نامه ها یک تعارف اداری نیست و هر جایی که مسئولان با یکدیگر همدل و همراه شدند اقدامات خوبی شکل گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها دچار آسیب شدند و بسیاری از افراد و صاحبان صنایع خرد به اوقاف و امور خیریه مراجعه می کنند که در راستای انعقاد این تفاهم نامه، اوقاف گلستان با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد مکان های خود را با شرایط مناسب در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد از وجود 3 هزار و 585 مکان مذهبی در استان گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 985 مسجد، 350 حسینیه و تکیه، 160 فاطمیه و 123 زینبیه وجود دارد که اگر با همراهی هیئت امناء و مسئولان 10 درصد از این اماکن مذهبی با رعایت شئونات اسلامی به کارگاه های مشاغل خانگی ویژه جوانان و بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار تبدیل شود به پایدارسازی کسب و کارهای کوچک، تقویت سبد اقتصادی خانوار و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.

 

وی تأکید کرد: امروز با انعقاد این تفام نامه درصدد هستیم در عرصه اقتصاد و اشتغال راه را برای اقشار آسیب پذیر هموار کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به جایگاه ویژه وقف در مباحث مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و مذهبی، ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری وقف یک نهاد ممتاز دینی است، اگر در هر عرصه ای وقف احیاء شود و سیر همدلی و هم اندیشی و نواندیشی خیران و واقفان در مسیر تأمین نیازها قرار گیرد به طور قطع اقدامات بزرگی رقم خواهد خورد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد، وقف را یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی درون زا و با تکیه بر توان داخلی است و وقف می تواند از تجمع ثروت در مراکز قدرت و اشخاص خاص پیشگیری کرده و به توزیع عادلانه ثروت کمک می کند و رفع فقر و محرومیت مادی و فرهنگی را رقم می زند.

 

وی با بیان اینکه در استان گلستان حدود 5 هزار و 600 موقوفه و حدود 69 هزار رقبه وقفی با کاربری های مختلف وقفی وجود دارد، ابراز داشت: هر کدام از این موارد می تواند سند توسعه استان گلستان و کشور را رقم بزند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه برای احیای موقوفات برنامه ریزی کردیم، تصریح کرد: در استان گلستان 8 هزار و 400 موقوفه با کاربری کشاورزی وجود دارد و بسیاری از افراد به برکت وقف درآمد حلال به دست می آورند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با اشاره به احیای موقوفات بر بستر طرح های نوین و دانش بنیان و شتاب دهنده ها، بیان کرد: خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی در استان گلستان در حال انجام است.

 

وی خاطرنشان کرد: پروژه دامداری سنگین یک هزار و 500 رأسی پس از پنج سال تعطیلی با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه در گلستان احیاء می شود و در سال جهش تولید سهم به سزایی در ایجاد اشتغال دارد.

 

کد خبر 970145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha