خانه‌های هلال در روستاهای دوردست کشور راه‌اندازی می شود

گل فشان گفت: جمعیت هلال احمر سیاست راه اندازی اردوگاه‌ها و مراکزآموزشی در استان‌ها و خانه‌های هلال در روستاهای دوردست را در دستور کار خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد گل فشان»  امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: جمعیت از سه سازمان عملیاتی جوانان، امداد و نجات و داوطلبان تشکیل یافته است که راه ورودی جمعیت هلال احمر ، سازمان جوانان میباشد در سازمان جوانان نیروها با آموزش ها آشنا می شوند و بعد از آشنایی با آموزش های امدادی و تخصصی به عنوان امدادگر و نجاتگر وارد سازمان امداد و نجات می‌شود و در سنین بالاتر به عنوان داوطلب در سازمان داوطلبان فعالیت می کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری با توجه به تاکیداتی که روی جوانان داشتند وظیفه همه ما را در حوزه جوانان مشخص کرده اند، ما بایستی در حوزه کارآفرینی وارد شویم و به همین منظور در حاشیه شهرها سازمان جوانان در حوزه کسب و کار خرد محلی و کارآفرینی وارد شده است.

گل فشان تاکید کرد: سازمان جوانان اقدام به راه اندازی سامانه برای جمع آوری ایده ها و طرح ها جوانان کرده است که این ایده ها از طریق  افراد متخصص بررسی شده و ایده های موفق جهت نخبه پروری و برای پرورش جوانان  به زیر مجموعه ها  مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد به زیر مجموعه ها معرفی می شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی در حوزه جوانان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مناسبی دارد و از  ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

وی به نقش خانه های هلال در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت:  جمعیت هلال احمر سیاست راه اندازی اردوگاه‌ها و مراکزآموزشی در استان‌ها و خانه‌های هلال در روستاهای دوردست را در دستور کار خود قرار دارد، در خانه های هلال افراد خیرخواه و جوانان تجمع می‌کنند و برکات خانه‌های هلال این است که اهالی روستاها و جوانان در این خانه‌ها و آموزشهای امدادی را می بینند.

گل فشان افزود:  مهمترین مشکلات سازمان های امدادرسان و نیروهای امدادی در زمان وقوع حوادث زمان رسیدن به محل حادثه در زمان طلایی است که این مشکل با آموزش جوانان روستاها در خانه‌های هلال مرتفع می‌شود.و این جوانان امدادگر به محض وقوع حوادث و سوانح جوانان وارد عمل شده و در لحظات طلایی به کمک حادثه‌دیدگان می‌شتابند.

وی ادامه داد: اعتمادی که مردم به جمعیت هلال احمر دارد بزرگترین سرمایه هلال احمر است و حمایت‌های ائمه جمعه و حمایت های مردم از هلال احمر سرمایه بسیار ارزشمند جمعیت هلال احمر می باشد.

گل فشان گفت: جوانان در جمعیت هلال احمر کارهای داوطلبان انجام می‌دهند و هیچ امتیاز دیگر به غیر از اخلاص و کار عاشقانه وجود ندارد، جمعیت هلال احمر بالغ بر ۲ میلیون عضو دارد که برای این اعضا مخصوصاً برای زوج های جوان هلال احمر آموزش های قبل از ازدواج و همسرداری و خانه داری ارائه می دهد.

وی نقش خانواده را در تحکیم جامعه موثر دانست و گفت: برای اینکه جامعه موفق داشته باشیم باید آموزش‌هایی برای تقویت بنیاد خانواده ارائه دهیم، در خانه‌های هلال همچنین مباحث ناهنجاری های اجتماعی مانند مواد مخدر  مورد بحث قرار گرفته و  در این خصوص  مطالبی ارائه می شود.

کد خبر 970227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha