مجالس روضه حضرت سیدالشهدا،برکت حوزه تبلیغ دین است

حجت الاسلام روحانی گفت:مجالس حضرت سیدالشهدا، برکت حوزه تبلیغ دین است و در طول دو ماه محرم و صفر برکات فراوانی از این امام همام و اهل بیت(ع) نصیب حالمان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بابل مازندران، حجت الاسلام « حسن روحانی » امروز ( 20 شهریور) در همایش طلایه‌داران تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در حوزه خانم الانبیا بابل اظهار کرد:  شهادت امام حسین(ع) دارای برکات عظیمی بود که بعد از شهادت آن حضرت بهتدریج سراسر جهان اسلام شاهد حب و دوستی مسلمانان و سایر ادیان الهی به آن حضرت هستیم.

 

امام جمعه بابل افزود: خط سیر تبلیغ راه و روش امام حسین(ع) و عاشورای حسینی خط سیر بلندی بوده که از زمان شهادت آن امام بزرگوار  شروع شد و باحضور روحانیت در صحنههای مختلف تداوم یافت.

 

وی تصریح کرد: مجالس حضرت سیدالشهدا، برکت حوزه تبلیغ دین است و در طول دو ماه محرم و صفر برکات فراوانی از این امام همام و اهل بیت(ع) نصیب حالمان می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر تبلیغ و اطلاع رسانی وقف گفت: درحقیقت این وقفها ثمره پربرکت تبلیغی علما است؛ زحمات و تلاشهایی که روحانیت در این زمینه انجام دادند و مردم را به سمت وقف هدایت کردند.

 

 امام جمعه بابل خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال خیلی امیدوار نبودیم این مجالس برقرار شود و اظهارنظرهای ضدنقیض و مسائلی که متاسفانه در این رابطه بر التهاب و نگرانی میافزود؛ اما تلاشها و تصمیمات خوب و پشتیبانیهایی صورت گرفت و امسال محرمی  گرمتر و باانگیزهتر از سالهای گذشته برگزار شد.

 

وی گفت:  در طول ماه محرم امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های مختلف، روحانیون تمام تلاشهای خود را به کار گرفتند تا این مجالس تعطیل نشود و چراغ عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) خاموش نشود.

 

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه دهه دوم فرصتی برای ارزیابی نسبت به گذشته است دستکم ببینیم در دهه اول چه کردیم و چه میزان توانستیم موفق باشیم، تصریح کرد: همه ما در مراسم امام حسین(ع) نوکری این آقا و امام را می کنیم و  باید بدانیم وظیفه ما نوکری اباعبدالله است و باید به نحو احسن وظیفه خود را ادا کنیم.

کد خبر 970231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha