حل مشکلات مربوط به آب صنایع ابهر نیازمند تکمیل شبکه فاضلاب است

حجت‌الاسلام حسن شجاعی به مشکلات ناشی از صنایع در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: لازمه حل این مشکلات، تکمیل شبکه فاضلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زنجان برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش کشاورزی در اقتصاد استان ازحرکت کُند استان در این بخش انتقاد کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش کشاورزی استان استفاده بهینه شود.

 

حجت الاسلام حسن شجاعی با اشاره به حجم بالای مصرف آب در صنایع گفت: این موضوع بالاخص در صنایع فولاد آسیب های بسیاری در بلندمدت برجای می گذارد.

 

به گفته وی، برای حل این مشکل بایستی شبکه فاضلاب ابهر تکیمل شود که امیدواریم این پروژه هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

 

استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام در بخش مقابله با ویروس کرونا گفت: در حال حاضر روزانه 700 هزار ماسک تولید می‌شود.

 

فتح الله حقیقی به پروژه های جهش تولید در استان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه ها در مدت یک سال قابل افتتاح هستند که برای تکمیل آن ها نیازمند همراهی بانک ها هستیم.

 

وی به جوان سازی بدنه مدیریتی استان اشاره کرد و گفت: به همین منظور دو جوان 38 ساله که آموزش های لازم را سپری کردند تا پایان شهریورماه وارد بدنه مدیریتی استان می شوند.

 

حقیقی با اشاره به پروژه های نقشه راه گفت: در سفر وزیر ارتباطات به استان زنجان ساماندهی زیرساخت‌های آی تی و آی‌سی، تی جزو پروژه‌های تعریف ‌شده در نقشه راه استان، مطرح شد.

 

استاندار زنجان ادامه داد: در این پروژه ها اولویت بسترسازی با شهرستان‌های ماهنشان و خدابنده خواهد بود و در پایان اسفندماه روستاهای بالای 20 خانوار از بستر اینترنت و تلفن ثابت استفاده خواهند کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از بهره برداری چندین پروژه مهم تا پایان سال جاری در استان خبر داد و گفت: 12 پروژه نیز در راستای تحقق اهداف جهش تولید تعریف شده که 3 هزار و 898 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

 

ناصر فغفوری ادامه داد: برخی از پروژه‌های در دست اجرا سرمایه‌بر و تکنولوژِی محور هستند و پروژه‌هایی با این مشخصات اشتغال کمتری را نسبت به صنایعی از قبیل صنایع نساجی که نیرومحور هستند ایجاد می‌کند.

 

 

کد خبر 970233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha