مجازات اهانت به پیامبر اکرم، همانند حکم سلمان رشدی اعدام است

حجت الاسلام توکلی با اشاره به اینکه اهانت به پیامبر اکرم(ص) اهانت به همه انبیا و مجازات آن اعدام است، گفت: سلبریتی ها در داخل کشور که از یک محکوم قاتل حمایت می کنندکه اعدام نشود،کجا هستند که از این اهانت آشکاربه پیامبر اکرم(ص) ابراز نفرت کنند.

حجت الاسلام علی توکلی در حاشیه تجمع اعتراض آمیز مردم کرمان در در گلزار شهدای کرمان به منظور محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به قرآن کریم و پیامبر عظیم الشان اسلام؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان ضمن اشاره به آیه 8 سوره صف « ُیرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»، گفت: تاریخ 1400 ساله اسلام گواه آن است که دشمنان به شیوه های مختلف به دنبال خاموش کردن نور خدا و مکتب خدا بودند اما خوشبختانه و علیرغم همه تلاش ها و تبلیغات دشمن، نور خداوند هر روز درخشش بیشتری در گوشه گوشه جهان متبلور می شود.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان بیان کرد: شیوه های دشمن برای خاموش کردن نور خدا متفاوت بوده و مقطع زمانی و گستره زمینی هم متفاوت بوده است؛ بعضاً با اهانت و آزار دنبال از بین بردن بودند، بعضاً با محاصره اقتصادی و اجتماعی یا با تحمیل جنگ ها و یا علم کردن چهره های نفاق و یا نفوذ در مراکز قدرت و تصمیم گیری، به دنبال این بودند که بتوانند آن رنگ خدایی را از سبک زندگی مردم بگیرند.

 

 

وی ادامه داد: بعضاً هم تلاش کردند پیوندهای جوانان با گذشته تاریخی شان را قطع کنند و فساد و فحشاء را در میان آن ها رواج بدهند که فرصت و قدرت فکر کردن نسبت به گذشته روشن و با نفوذ خود را نداشته باشند.

 

 

حجت الاسلام توکلی اظهار داشت: متاسفانه در بعضی از جاها موفق شدند اما امروز علیرغم همه تلاش های دشمن، صدای انقلاب اسلامی و سبک انقلاب اسلامی در سراسر جهان در حال توسعه است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که می توانیم برای این توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام بدهیم، این است که این ها می خواستند اذهان عمومی را از مسائل پیچیده ای که در خاورمیانه در حال وقوع است، منحرف کنند و ارتباط بین اسرائیل و امارات را خیلی عادی جلوه دهند و در نهایت هدفشان این بود که غیرت دینی را از مسلمانان بگیرند غافل از اینکه یکباره دیدیم غیرت مسلمانان در حال واکنش و عکس العمل به این اقدام زشت امارات به عنوان یک کشور اسلامی است.

 

 

خطیب موقت نماز جمعه کرمان در ادامه گفت: در ایران هم مردم نفرت، مقاومت و مبارزه خود را در مقابل این اقدام ننگین نشان می دهند اما امارات به تعبیر مقام معظم رهبری مرتکب یک گناه بزرگ و نابخشودنی شد و باید هر چه زودتر آن را جبران کند.

 

 

وی بیان کرد: اقدام نشریه فرانسوی را اگر چه به عنوان آزادی بیان اعلام می کنند و رئیس جمهور فرانسه نیز گفته که ما نمی توانیم محدودیتی در این زمینه ایجاد کنیم اما ما فراموش نکردیم که در چند سال گذشته «رژه گارودی، دانشمند فرانسوی» که انتقاد کرد، وی را به حبس و جریمه محکوم کردند و انتقاد او را به پای آزادی بیان در کشور خودشان نگذاشتند.

 

 

حجت الاسلام توکلی بیان کرد: بنابراین از نظر ما مجازات کسانی که به پیامبر اکرم(ص) اهانت کرده و ناسزا بگویند، اعدام است؛ همان کاری که حضرت امام (ره) درباره سلمان رشدی انجام دادند و حکم اعدام او را صادر کردند و هنوز هم به قوت خودش باقی است.

 

 

 

وی در ادامه به نکته ای اشاره کرد و گفت: افرادی از سلبریتی ها در داخل کشور که از یک محکوم قاتل حمایت می کنند که اعدام نشود، الان کجا هستند که امروز بیایند از این اهانت آشکار به پیامبر اکرم(ص) ابراز نفرت کنند؛ گرچه که این ها یهودی هم باشند اما باید بدانند که اهانت به پیامبر اکرم(ص) اهانت به همه انبیا است و لازم است واکنشی نشان بدهند و از فساد فکری و اخلاقی که در آن گرفتار شدند، اندکی فاصله بگیرند و سکوتی که کردند نتیجه چیزی جز افکار و رفتار سکولار آن ها نیست.

 

 

 

حجت الاسلام توکلی در ادامه در پاسخ به اینکه وظیفه مسلمانان در چنین شرایطی چیست؟ اظهار داشت: باید به صورت تظاهرات و حرکت نرم در همه کشورهای اسلامی نفرت خود را از این اقدام اسرائیل و امارات و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) نشان بدهند زیرا این اهانت جایزه فکری یک نشریه و یا یک نویسنده نیست بلکه حاکی از دشمنی قدرتمندی است که بسیج شده تا جلوی روند انقلاب اسلامی را بگیرد و انقلاب اسلامی را پیش چشم جهانیان کوچک و تحقیر بکند و هرچه حضور مسلمانان در این نوع مراسم بیشتر باشد، قطعاً آن ها عقب نشینی خواهند کرد.

کد خبر 970238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha