فقط ۱۸ درصد قانون مصوب فضای کسب و کار به مرحله اجرا در آمده است

شافعی با اشاره به اینکه در سطح استان و کشور مشکلات زیادی در مسیر تولید شاهد هستیم، گفت:گفت: قانون فضای کسب و کار در سال ۹۱ تصویب شد، اما فقط ۱۸ درصد آن اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ار مشهد، «غلامحسین شافعی» عصر( ۲۰ شهریور) در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه خراسان رضوی، اظهار داشت: در مسئله اقتصاد اشکال اصلی ‌مان در سیستم قاعده آن است و تا این مهم اصلاح نشود، دیوار کج صاف نمی‌شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشارزی ایران افزود: دولت با یک دست گلوی خودش را فشار می‌دهد و با دست دیگر طلب یاری می‌کند و مشکلات کنونی با مدیریت نامطلوب برطرف نمی‌شود، زیرا تعریف مشخص از تولید نداریم و نتیجه آن مونتاژ بودن و خام ‌فروشی بسیاری از صنایع بوده است.

 

وی با بیان اینکه مشکلات نرخ ارز در کنار تحریم‌های ظالمانه کمر تولیدکننده را شکسته است، تاکید کرد: تا زمانی که اتحاد میان بخش‌های دولتی و خصوصی نباشد نمی‌توان نسبت به رشد در عرصه تولید خوش‌بین بود؛ قانون فضای کسب و کار در سال ۹۱ تصویب شد، اما فقط ۱۸ درصد آن اجرا شده است و مدیران آن وقتی خود قانون‌گریز باشند، پیشرفت در حوزه تولید هم امکان‌پذیر نیست.

 

شافعی با بیان اینکه در سطح استان و کشور مشکلات زیادی در مسیر تولید شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که به نقطه مطلوب برسیم و رسیدن به آن فقط و فقط با همت و همدلی مسئولان با تولیدکنندگان امکان‌پذیر است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: در این روزها برنامه هفتم توسعه در حال تدوین و نگارش است و امیدواریم که در انجام این کار از تجربه نخبگان اقتصادی و تولیدکنندگان نمونه استفاده شود.

کد خبر 970258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha