فرهنگ مردم غرب گلستان در انتخابات الگویی برای کشور

قدمنان به اهتمام مردم کردکوی به پروتکل های بهداشتی در پای صندوق های رای اشاره کرد و گفت: فرهنگ مردم غرب گلستان در انتخابات الگویی برای کشور تبدیل می شود.

«ابراهیم قدمنان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 244 شعبه اخذ رای در مرحله دوم استان در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در نظر گرفته شده است که از این میزان 219 صندوق ثابت، 25 صندوق سیار  و 97 صندوق روستایی و 122 صندوق شهری در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار کردکوی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت شهروندان در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان در دو روز گذشته تمام شعب رای ضد عفونی شد و در  هر حوزه انتخابیه ناظر مرکز بهداشت برای رعایت پروتکل های بهداشتی حضور دارد.

 

قدمنان بیان کرد: اجرای انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در غرب استان گلستان یک پایلوت برای برگزاری انتخابات آینده  کشور است و فرمانداران سطح استان تقریبا به حوزه انتخابیه مراجعه کردند و فعالیت های انتخاباتی را در فضای کرونا رصد می کنند.

 

وی ابراز داشت: اتفاق خوبی که در این دوره از انتخابات افتاد این بود که دو دوطلبی که به مرحله دوم راه یافته بودند از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برنامه های خود را ارائه کردند و همچنین اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی و خبرنگاران محلی منطقه برای برگزار شدن پرشور انتخابات تعامل خوبی با فرمانداری داشتند.

 

فرماندار کردکوی به الکترونیکی شدن انتخابات و تسریع در روند شمارش آرا اشاره کرد و افزود: در حوزه تبلیغات تلاش شد که تجمعات تبلیغاتی اتفاق نیفتد و این مهم به داوطلبان نیز گوشزد شد که سلامت شهروندان را به خطر نیندازند.

 

قدمنان یادآور شد: ماسک، ماده ضدعفونی کننده و دستکش به میزان کافی در شعب اخذ رای در نظر گرفته شده است و به رای دهندگان تاکید کردیم که خودکار به همراه داشته باشند.

 

وی افزود: مردم تا این لحظه با رعایت پروتکل های بهداشتی در پای صندوق های رای حاضر شدند و هیچ فردی بدون ماسک برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه نکرده است.

 

فرماندار کردکوی تاکید کرد: همچنین یکی دیگر از تاکیدات ما به رای دهندگان این است که کودکان را در هنگام رای دادن با خود به همراه نیاورند و امیدواریم فرهنگی که مردم غرب استان گلستان با خود در این دوره انتخابات به جای می گذارند الگویی برای کشور شود.

 

قدمنان افزود: برگزاری انتخابات براساس مصوبات وزارت کشور است و پس از انتخابات قطعا تحلیلی بر نحوه برگزاری انتخابات در ایام کرونا خواهد شد و نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار می گیرد و به شورای نگهبان و وزارت کشور منعکس می شود.

 

کد خبر 970334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha