آغاز اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد آستارا در منطقه شونده کش

پورحنیفه از آغاز اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در روستای شونده کش بخش لوندویل این شهرستان خبر داد.

«محمدپورحنیفه» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با محوریت اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، عمرانی و ... در منطقه شونده کش روستای کانرود بخش لوندویل آغاز شده است.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید احمدی روشن بندر آستارا افزود: در اين اردوی جهادی ۲۲ نفر از دانشجويان پسر و دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا حضور دارند.

 

وی از برپایی سه چادر صحرایی در محل برگزاری اردوی جهادی خبر داد و تصریح کرد: این اردو در مدت ۱۰ روز اجرا می شود و در برگزاری آن، گروه جهادی شهید محمدخانی خواهران، سپاه ناحیه، حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج)، بخشداری لوندویل، شبکه بهداشت و درمان، بیماستان شهید بهشتی، جمعیت هلال احمر، شبکه دامپزشکی و دهیاری روستای کانرود مشارکت دارند.

 

پورحنیفه، خودسازی دورنی، سازندگی و محرومیت زدایی، غنی سازی اوقات فراغت، آشنايی با محدوديت ‌ها و كمبودهای مناطق محروم، تقويت و ترويج فرهنگ جهادی و خدمت رايگان به مناطق محروم را از مهم ‌ترين هدف های اردوهای جهادی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی دانشجويان بسيجی در رفع محروميت و ايجاد روحيه كار، همت و فرهنگ جهادی در مردم به ویژه قشر جوان موثر است.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید احمدی روشن بندر آستارا با بیان اینکه مهم‌ترین اثرات حضور دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی، گسترش فرهنگ جهادی و بسیجی است، افزود: جوانان دانشجوی این مرز و بوم همچنان بر سر آرمان‌های خود ایستاده‌اند و آماده هر نوع ایثار و خدمت به نظام حتی در دورترین نقاط کشور هستند و حاضرند در مناطق محروم با افتخار تمام خدمت کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این اردوی جهادی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، گفت: آموزش قرآن و احکام، آموزش کمک های اولیه، آموزش نقاشی، آموزش مقابله با کرونا ویروس، برگزاری کلاس های مشاوره خانواده و مشاوره تحصیلی ویژه دانش آموزان و پاسخگویی به مسائل شرعی روستاییان توسط روحانی آقا و طلبه خانم از جمله برنامه های قرارگاه شهید احمدی روشن در طول مدت برگزاری این اردوی جهادی است.

 

پورحنیفه از اجرای طرح ویزیت رایگان روستاییان منطقه شونده کش در قالب این اردوی جهادی خبر داد و تصریح کرد: متخصصان بیمارستان شهید بهشتی آستارا در این اردو به ویزیت رایگان بیماران می پردازند و همچنین به کسانی که نیاز به دارو داشته باشند، داروی رایگان تجویز می شود.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید احمدی روشن بندر آستارا با بیان اینکه در قالب این اردو دام و طیور اهالی روستا به صورت رایگان واکسیناسیون می شود،اظهارکرد: ضدعفونی محل نگهداری دام ها و طیور اهالی از دیگر برنامه های این اردو است.

 

وی نداشتن آب شرب بهداشتی، راه دسترسی خطرناک و خاکی و عدم آنتن دهی تلفن را از مشکلات مهم منطقه شونده کش عنوان کرد و گفت: یکی از رویکردهای بسیج دانشجویی مطالبه گری است و امیدواریم مسئولین ذیربط از نزدیک از روستا بازدید و مشکلات را بررسی و برطرف کنند.

 

پورحنیفه تصریح کرد: در قالب اجرای این اردوی جهادی برای یک نیازمند منطقه سرویس بهداشتی و حمام احداث می شود.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید احمدی روشن بندر آستارا از اهدای کوله مهربانی به ۳۰ دانش آموز منطقه شونده کش با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان خبر داد و افزود: این کوله مهربانی که شامل کیف، مدادرنگی، پاک کن، مداد، دفتر، جامدادی و سایر اقلام نوشت افزاری است به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به دانش آموزان منطقه تحویل داده می شود.

 

پورحنیفه گفت: همچنین ۲۰۰ عدد ماسک در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس به همت قرارگاه جهادی شهید احمدی روشن و گروه جهادی شهید محمدخانی خواهران تهیه شده که بین اهالی منطقه توزیع می شود.

 

 

کد خبر 970360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha