اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای مدارس و کلاس‌های درس مناطق سیل‌زده خوزستان

شریعتی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای مدارس و کلاس‌های درس مناطق سیل‌زده استان خوزستان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۳۳۰ کلاس درس را به بهره‌برداری رساندیم و امسال هم بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ کلاس درس را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (جمعه ۲۱ شهریور) در حاشیه آئین افتتاح سالن ورزشی شهید سلیمانی شهر حسینیه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ما توانستیم در مناطق سیل‌زده تمامی آسیب‌هایی را که مدارس دیده بودند جبران کنیم اظهار کرد: هر جایی که نیاز به نوسازی کامل داشت، مدارس جدید ساخته شد و هر جایی که نیاز به بازسازی، تعمیر و تجهیزات داشت، به طور کامل انجام شد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه با هماهنگی وزیر نفت ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت برای مناطق سیل‌زده کمک گرفتیم افزود: ۴۰ میلیارد تومان را از محل اعتبارات ملی و نوسازی مدارس و ۱۰ میلیارد تومان هم اعتبارات استانی کمک گرفتیم.

 

وی اذعان داشت: در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان برای مناطق سیل‌زده اقدامات اساسی و زیربنایی جهت ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس و کلاس‌های درس اختصاص دادیم.

 

شریعتی تصریح کرد: علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته از جمله تعمیر، تجهیز و نوسازی کل مدارس مناطق‌سیل‌زده، در این مناطق ۲۰۰ کلاس درس جدید ساخته شد تا شرایط این مناطق در بحث مدارس دانش‌آموزان دختر و پسر نسبت به قبل از سیل هم بهبود پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه ما اعتبارات نوسازی مدارس را از ۷۵ میلیارد تومان در سال ۹۵ به بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رساندیم عنوان کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۳۳۰ کلاس درس را به بهره‌برداری رساندیم و امسال هم بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ کلاس درس را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه یک نهضت و جهاد در زمینه تجهیز، نوسازی، ساخت و تعمیر مدارس با جدیت، سرعت و کیفیت در حال انجام است ابراز کرد: کار جهادی در استان خوزستان در همه زمینه‌ها به ویژه بحث مدارس و آب‌رسانی به روستاها در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه به آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت توسعه، پیشرفت و آبادانی استان خوزستان فکر می‌کنیم ادامه داد: در همین راستا اعتبارات را به این سمت سوق داده‌ایم و ما انتظار نتیجه گرفتن در این زمینه را در دهه آینده داریم و بر این امر تاکید می‌کنیم.

 

شریعتی با اشاره به اهتمام جدی در هوشمندسازی کلاس‌های درس اضافه کرد: در بحث خرید تبلت برای دانش‌آموزانی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، یک اقدام جهادی را انجام دادیم که سه‌هزار تبلت درحال خرید هستند، خرید ۲ هزار تبلت توسط مناطق پتروشیمی ماهشهر انجام می‌شود و رئیس جمهور هم قول اهدای پنج هزار تبلت را داده است که در مجموع اگر همه این‌ها کمک کنند، ما ۱۰ هزار تبلت را در اختیار دانش‌آموزانی که استعداد لازم را دارند اما تمکن مالی ندارند، قرار می‌دهیم تا از لحاظ درسی دچار عقب‌ماندگی نشوند.

 

وی اظهار داشت: ما در این زمینه در رابطه با تحصیل دانش‌آموزان به طور ویژه فکر می‌کنیم و آن را به عنوان یکی از کارهای اساسی و زیرساختی استان خوزستان تلقی می‌کنیم و از اولویت‌های ما است و به همین علت در حال ساخت این کلاس‌های درس هستیم.

 

استاندار خوزستان از جمع‌آوری کلاس‌های سنگی و جمع‌آوری بیش از ۳۴۰ کلاس کانکسی در استان خبر داد و بیان کرد: استان خوزستان به علت کوچ عشایر زیاد و اقلیم آن، بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ کلاس سنگی دارد که استانداردهای لازم را ندارند.

 

وی گفت: با توجه به اینکه این کلاس‌ها در مناطق صعب‌العبور و مناطق کوچ‌رو و عشایری هستند، تصمیم گرفتیم و اراده کردیم آنها را به حول قوه الهی یا تبدیل به کلاس‌های پیش ساخته درجاساز و یا تبدیل به کلاس کانکسی کنیم و این یعنی یک تا ۲ مرحله بهتر از شرایط حال حاضر شوند و تصمیم ما بر این است که ظرف سه سال این کار را انجام دهیم.

 

شریعتی خاطر نشان کرد: به کمک خیرین و همراهی سازمان برنامه و بودجه کشور و نوسازی مدارس، امسال بیش از ۳۰۰ کلاس درس سنگی را تبدیل به کلاس‌های مناسب و مطلوب می‌کنیم و با همین ریتم و آهنگ پیش می‌رویم تا ظرف سه سال آینده استان خوزستان عاری از کلاس‌های سنگی باشد، همانطور که الان خوشبختانه خالی از کلاس‌های کانکسی است.

 

وی در پایان یاد آور شد: امید است که بتوانیم با کمک خیرین، مسئولان استانی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان نوسازی مدارس کشور و اراده تمام هم استانی‌ها این برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم را در وقت مقرر به انجام برسانیم و بتوانیم خدمتی در جهت توسعه علم، دانش، توسعه و آبادانی استان خوزستان برای دهه‌های آتی و پایدار بودن این توسعه انجام دهیم.

 

کد خبر 970486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha