تهیه مستندی از زندگی مداحان سرشناس آذربایجان‌غربی

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی از تولید ۲ فیلم مستند از زندگی مداحان سرشناس و تأثیرگذار استان در سال جاری خبر داد.

«احد هوشمند‌قره‌باغ»، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی قابل اجرا در سال‌جاری تهیه و تولید دو عنوان مستند از زندگی مداحان سرشناس و تأثیرگذار استان است تا از این طریق گامی برای معرفی آنها و پیرغلامان حسینی در استان برداشته شود.

 

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی افزود: شاپور علیاری اهل خوی و مختار صادق‌زاده از ارومیه از جمله دو مداحی هستند که فیلم مستند زندگی‌شان ساخته می‌شود تا از این طریق ضمن ارج نهادن به این افراد، انگیزه‌ای برای سایر افراد علاقه‌مند به مداحی ایجاد شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه امسال محور اغلب برنامه‌های حوزه هنری در بستر فضای مجازی طراحی و برنامه‌ریزی شده است از جمله این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه مجازی پوسترهای محرم بود که در طی آن آثار هنرمندان در ارتباط با عاشورا، عزاداری و امام حسین(ع) به صورت مجازی به نمایش درآمد.

وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی حوزه هنری در ایام محرم و صفر استمرار داشته و تنها محدود به دهه اول محرم نیست.

هوشمند قره‌باغ تولید مجموعه‌های نمایش رادیویی، اجرای تئاتر و برگزاری نمایشگاه تولیدات هنرمندان در قالب نقاشی خط، هنرهای چوبی و فلزی با محتوای محرم و نمایشگاه خوشنویسی احادیث گهربار امام حسین(ع) را از دیگر برنامه‌های این دو ماه عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی مجموع برنامه‌های فرهنگی حوزه هنری را ۱۴۰ عنوان کرد و گفت: برای اجرای این برنامه‌ها سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری ارومیه نیز با حوزه هنری همکاری دارند.

کد خبر 970562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha