واکنش انصارالله به دخالت انگلیس در امور داخلی یمن

سخنگوی جنبش انصارالله یمن پس از آنکه مایکل آرون ، سفیر انگلیس در یمن ، نیروهای مسلح یمن را به دامن زدن به درگیری ها در استان مارب متهم کرد ، دخالت آشکار انگلیس در امور داخلی این کشور عربی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سخنگوی جنبش انصارالله یمن پس از آنکه مایکل آرون ، سفیر انگلیس در یمن ، نیروهای مسلح یمن را به دامن زدن به درگیری ها در استان مارب متهم کرد ، دخالت آشکار انگلیس در امور داخلی این کشور عربی را محکوم کرد.

 

محمد عبدالسلام در بیانیه ای گفت: طبق معمول انگلیس در امور کشورهای جهان دخالت می کنند درحالی که واقعیت این است که آنها به خاطر پول و قدرت از عربستان و متجاوزان حمایت می کنند.

 

وی گفت: افکار عمومی جهان می داند که تجاوز و محاصره یمن بخشهایی از سناریوی آمریكا و انگلیس است كه توسط رژیمهای خاندان سعودی و امارات متحده عربی انجام می شود.

 

عبدالسلام سپس از سازمان ملل متحد به دلیل تمجید از مقامات وابسته به دولت منصور هادی رئیس جمهور سابق یمن انتقاد کرد و آنها را مقصر تداوم درگیری در یمن و عدم لغو محاصره تحت رهبری عربستان و ایجاد راه حل سیاسی متهم کرد.

 

وی گفت: ما شدیداً خواهان آتش بس كامل و توقف فوری تمام عملیات نظامی هستیم. ما همچنین خواستار پایان بخشیدن به محاصره هستیم و انتظار داریم روند سیاسی بدون هیچ تهدید و فشاری سیر طبیعی خود را طی کند.

 

آرون روز سه شنبه در توئیتی نوشت كه با فرماندار مارب صحبت كرده و مبارزان انصارالله را مقصر اصلی ادامه جنگ در یمن اعلام کرد. وی همچنین از حوثی ها خواست تا نقش نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن مارتین گریفیتس را جدی بگیرند.

کد خبر 970622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha