ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اجرایی نیست

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرایی نیست بلکه وظیفه آن ایجاد ظرفیت، فرهنگ‌سازی، آموزش و بسترسازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله میرزایی» طی نشست اظهار کرد: شما اصحاب رسانه خبرهایی را که تهیه و منتشر می‌کنید یا امر به معروف  و یا نهی از منکر است.

 

قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: یعنی ضعف‌هایی در جامعه وجود دارد که توسط شما به مسئولین تذکر داده می‌شود که باید برطرف شوند.

 

وی با بیان اینکه شما خبرنگاران آمرین به معروف و ناهیان از منکر هستید، افزود: امروز از شما رسانه به عنوان انعکاس دهنده می‌خواهیم که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه داشته باشید زیرا این دو در جامعه مغفول مانده و درست نشان داده نشده است.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: آیا امر به معروف و نهی از منکر وظیفه خاص است؟ آیا کسی که خود نماز نمی‌خواند و روزه نمی‌گیرد، و یا کسی که حجاب خود را رعایت نمی‌کند می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر کند که باید در جواب چنین گفت: که این مسئله یک واجب استقلالی است و وظیفه همه آحاد مردم است.

وی تصریح کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید عامل نیز باشد این یک مسئله اخلاقی است نه شرعی.

قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اذعان کرد: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرایی نیست بلکه وظیفه آن ایجاد ظرفیت، فرهنگ‌سازی، آموزش و بستر‌سازی است.

حجت‌الاسلام میرزایی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها در یک حوزه نیست بلکه در حوزه‌های دیگر نیز انجام می‌شود و مهمترین حوزه‌ای که می‌توان در آن احیا شود حوزه مسئولان است.

وی عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در مسئولین ما زنده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به تجمع کارگرانی که برای مطالبه حقوق حقه خود تجمع می‌کنند اشاره کرد و گفت: اگر علمای جامعه در بالای منبر مسائل را درست به مردم توضیح دهند و اگر فضای اعتراض درست انجام شود هیچگاه اغتشاش ایجاد نخواهد شد.

حجت‌الاسلام میرزایی افزود: رسانه هم می‌تواند کمک کند که امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ عمومی جامعه شود.

وی بیان کرد: کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید ابتدا خود آن را بشناسد و این مسئله باید پیوست علمی و نخبگی داشته باشد تا به نتیجه حاصل شود.

قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تأکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر باید روش و الگو ایجاد کرد، و سپس الگوهای موفق را می‌توان از طریق رسانه منتشر کرد تا در اختیار دیگران نیز قرار گیرد.

کد خبر 970632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha