انفجارحرمین امامین عسکریین(ع) بدترین توطئه در تاریخ عراق است

نماینده استان صلاح الدین در پارلمان عراق تاکید کرد: سامراء هنوز از پیامدهای انفجار حرمین امامین عسکریین(ع) در رنج است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السومریه نیوز، «مثنی السامرائی» نماینده استان صلاح الدین در پارلمان عراق در صفحه توئیتر خود با یادآوردی سالروز انفجار حرمین امامین عسکریین(علیهما السلام)، گفت:  23 ماه محرم براساس تقویم هجری یادآور بدترین توطئه تاریخ در عراق به شمار می آید که این توطئه انفجار حرمین امامین عسکریین(علیهما السلام) است.

 

وی تاکید کرد: سامراء پس از گذشت سال ها هنوز از پیامدهای این حادثه دردناک رنج می برد.

 

السامرائی گفت: این شهر مبارک حرمین امامین عسکریین را از صدها سال پیش با عزت و افتخار در آغوش گرفته است و با زایران آن مهربان است. اما این توطئه برای افراد خوب این شهر بزرگ بوده است.

 

این نماینده استان صلاح الدین افزود: باید دولت حقوق مردم سامراء را بازگرداند و به مردم شهر قدیمی اجازه دهد تا زندگی طبیعی خود را انجام دهند و در پذیرایی از زایران کمک کنند. زیرا این مسئله روابط بین مردم را تحکیم می بخشد و خیر و نیکی را برای همگان به ارمغان می آورد.

 

حرمین عسکریین در سامرا مدفن دو امام بزرگوار شیعه امام هادی (علیه السلام) و امام حسن عسکری(علیه السلام) است که به امامین عسکریین معروفند.

حرمین عسکریین ساعت 7 صبح چهارشنبه 23 محرم 1427 هجری مورد حمله تروریستی قرار گرفت. تروریست های تکفیری متعلق به القاعده شاخه عراق به رهبری «ابومصعب زرقاوی» با ورود به حرمین عسکریین به کارگذاری 200 کیلوگرم مواد منفجره داخل حرمین پرداختند و سپس آنجا را منفجر کردند.

 

این انفجار به فروریختن آجرهای طلاکاری شده گنبد، کاشی کاری دیوار حرمین و تخریب بخشی از مناره سمت چپ آن منجر شد. شدت این انفجار به گونه ای بود که برخی از مصالح حرمین تا شعاع نیم کیلومتر دورتر پرتاب شد. اما استحکام بنا باعث شد تا بدنه اصلی حرمین سالم باشد.

 

تروریست ها 27 جمادی الاول 1428 هجری برای دومین بار حرمین عسکریین را مورد هدف قرار دادند و به بمب گذاری در این حرمین اقدام کردند که به تخریب مناره سمت راست حرمین منجر شد.

 

کد خبر 970666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha