۶۶ زندانی غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

هاشمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی با همت ستاد دیه آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

«علی هاشمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که بیش از ۲۰۲ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال بدهکاری این افراد بوده است.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۳۸ زندانی مالی، ۲۳ نفر مهریه و بقیه مربوط به نفقه و دیه بوده اند.

 

وی با بیان اینکه از تعداد کل زندانیان ۶۵ نفر مرد بودند، تصریح کرد: بیرجند با ۳۳ زندانی آزاد شده بیشترین و زندان نهبندان با چهار نفر کمترین آمار آزادشده‌‍‌ها را داشته‌اند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه از مجموع بدهی این زندانیان بیش از ۷۹ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال توسط شاکیان بخشیده شده است، ادامه داد: همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال آورده محکومین، هفت میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان و ستاد دیه و ۱۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال تسهیلات بانکی تامین شده است.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۹۸ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های خراسان جنوبی حضور دارند که برای آزادسازی آنها ۱۸ میلیارد تومان نیاز است.

 

وی اظهار داشت: بدهکاران مالی با تعداد ۵۱ نفر و مهریه با ۴۶ نفر بیشترین میزان زندانیان جرایم غیرعمد حاضر در زندان‌های خراسان جنوبی هستند.

 

هاشمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۱۷۹ زندانی در خراسان جنوبی به مرخصی رفتند، گفت: این زندانیان ۲۵۶ هزار و ۵۶۷ روز به مرخصی رفتند.

 


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۳۵ نفر هم مشمول تخفیف مجازات شدند، افزود: ۲۹۴ زندانی هم در این مدت با بهره مندی از آزادی مشروط، تعلیق و عفو از زندان‌های استان آزاد شدند.

 

 

 

کد خبر 970669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha