شناسنامه دار شدن بخش تعاون استان لرستان

آشتاب از شناسنامه دار شدن تعاونی های استان خبرداد و گفت: شناسنامه دار شدن تعاونی ها بستر شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود در این عرصه است.

« علی آشتاب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: شناسنامه دار شدن بخش تعاون از برنامه های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان لرستان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود: شناسنامه دار شدن تعاونی ها بستر شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود در این عرصه است.

 

وی ادامه داد: شناسنامه دار شدن بخش تعاون بستر برنامه ریزی مناسب در این حوزه است، گفت: ما از ظرفیت مشوق های قانونی چه دربحث یارانه دستمزد و چه کارورزی و.. به نفع بخش تعاون استفاده کرده ایم به طوریکه بخش تعاون ما در سال 98 رتبه نخست بهره مندی از طرح کارورزی را در کشور به خود اختصاص داده است.

 

آشتاب در ادامه از پالایش تعاونی ها استان برحسب فعال و غیر فعال خبرداد و افزود: با پالایش صورت گرفته  تعداد 2 هزار و 854 تعاونی فعال در استان فعالیت دارند.

 

وی بیان کرد: توجه به کار جدید و دانش بنیان در حوزه تعاون از دیگر برنامه های در دستور کار  این اداره کل است.

 

آشتاب خاطرنشان کرد: به دنبال حرکت به سمتی هستیم که  تولیدات ما در بخش تعاون رقابتی بوده و قیمت تمام شده ما در مقابل رقبا مناسب و قابل عرضه باشد.

 

وی تصریح کرد: در این راستا مهم ترین کاری که دنبال می کنیم این است که ضمن ارزیابی وضعیت فعالیت تعاونیهای استان لرستان، بخش تعاون را در لرستان شناسنامه دار کنیم.

 

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان از پیگیری برای شناسایی واحدهای تعاونی راکد استان خبر داد و گفت: با شناسایی این واحدها به دنبال خروج آنها از رکود و بهره برداری از واحدهای تعاونی در دست اجرا هستیم.

 

آشتاب با اشاره به بهره برداری از 14 طرح تعاونی در روزهای اخیر، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون تعداد 14 طرح تعاونی با عضویت 103 نفر، سرمایه گذاری 19 میلیارد،360 میلیون تومان و اشتغال 88 نفر در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 970768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha