دسترسی ۹۱ درصدی روستاهای فارس به اینترنت پرسرعت ثابت و سیار

سهرابی گفت: با اجرای طرح کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها در فارس در حال حاضر ۹۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت ثابت و سیار از طریق حداقل یکی از اپراتورها دسترسی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (شنبه 22 شهریور) با اشاره به اقامات انجام شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم در استان فارس به خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در استان، ایجاد دسترسی ساکنان روستاها به شبکه ملی اطلاعات و خدمات دولت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: توسعه پهنای ‌باند دسترسی دیتا به اپراتورها در استان فارس در سال 99 با رشد بیش از هفت هزار و 233 درصدی و توسعه شبکه ملی فیبر نوری نیز در مدت هفت سال رشد 103 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: پهنای باند خروجی استان در این مدت با رشد 27 درصدی از 40 گیگابیت بر ثانیه به یک هزار و 110 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته و ضریب نفوذ اپراتورهای همراه نیز در استان رشد 117 درصدی داشته است.

سهرابی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاهای استان عنوان کرد: این حوزه یکی از اولویت هایی بوده است که با اجرای آن شاهد کاهش شکاف دیجیتالی شهرها و روستاها هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: در حال حاضر شاهد دسترسی 91 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پرسرعت ثابت و سیار از طریق حداقل یکی از اپراتورها شامل مخابرات، همراه اول، ایرانسل و «های وب» هستیم.

سهرابی اعلام کرد: تعداد مشترکین تلفن همراه فعال دائمی و اعتباری در فارس را در مرداد 99، هفت میلیون و 265 هزار و 410 مشترک بوده که نسبت به سال 92 رشد 79 درصدی و تعداد مشترکین تلفن ثابت نیز در هین مدت رشد 13 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اجرای فیبر نوری در روستاهای استان گفت: تا کنون 159 کیلومتر از 422 کیلومتراز این پروژه اجرا شده که با اتمام آن خدمات دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات در  روستاهای فارس افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اعلام افتتاحات هفته دولت در حوزه ارتباطات فارس اعلام کرد: در هفته دولت 25 طرح در این حوزه با اعتباری بالغ بر 249 میلیارد تومان در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

 

کد خبر 970769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha