صدور مجوز بهره‌برداری برای ۱۵ خانه‌ مسافر در دزفول

شجاعی از صدور ۱۵ پروانه فعالیت خانه مسافر در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: این خانه‌های مسافر در مجموع قابلیت اقامت حدود ۱۸۰ نفر را دارند و برای ۴۵ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

«غلام شجاعی» امروز (شنبه 22 شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: این مجوزها به‌منظور ساماندهی و نظارت هرچه بهتر خانه‌های مسافر در شهرستان و شناسایی و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی فاقد مجوز صادر شده است.

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان تصریح کرد: این 15 خانه‌مسافر در مجموع قابلیت اقامت حدود 180 نفر را دارند و برای 45 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

 

وی درباره ویژگی‌های لازم برای صدور مجوز خانه‌مسافر در سطح استان تصریح کرد: این اماکن از نظر استحکام بنا، صلاحیت اخلاقی، بهداشت، موارد ایمنی و امنیت مکان بررسی می‌شوند و در صورت تأیید مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

 

شجاعی با بیان اینکه بهبود وضعیت خانه‌مسافرها یکی از عوامل مهم در افزایش آمار مسافران شب اقامت در استان است اضافه کرد: ساماندهی اسکان گردشگران و ویلاهای اجاره‌ای و نیز ضابطه‌مند کردن آنها ممکن است در رسیدن به این هدف بسیار تأثیرگذار باشد.

 

وی عنوان کرد: بر همین اساس اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در راستای بهبود وضعیت و کیفیت خدمات‌رسانی خانه مسافرها و همچنین ساماندهی و کنترل فعالیت تمامی مراکز اقامتی در سطح استان، نظارت مستمر انجام می‌دهد.

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان از آمادگی این اداره‌کل برای صدور مجوز خانه‌مسافر با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه خبر داد و یاد آور شد: از مسافران و گردشگران می‌خواهیم با اقامت در اماکن دارای مجوز از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، امنیت و آرامش خاطر خود و خانواده خود را فراهم سازند.

 

کد خبر 970770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha