حضور ۱۷ دانش پژوه در دوره تخصصی فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)/تولید ۲۰ اثر در حوزه فقه پزشکی

مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از حضور ۱۷ دانش پژوه در مجموع سه دوره تخصصی خبرداد و گفت: اولین گروه محصلان این دوره امسال فارغ التحصیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «محمدعلی قاسمی» پیش از ظهر امروز(شنبه 22 شهریور) در مراسم افتتاحیه دوره جدید آموزشی فقه پزشکی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز افتتاحیه دوره فقه پزشکی را آغاز می کنیم که امسال سومین دوره آن برگزار می‌شود.

 

مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: این دوره متشکل از فضلای محترمی است که شرایط مناسب را داشتند و در امتحانات این دوره شرکت کرده اند و با توجه به این که دوره تخصصی است از بین شرکت کنندگان شش یا هفت نفر انتخاب می شوند ولی امسال پنج نفر بیشتر قبولی نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه در مجموع 17 نفر دانش پژوه داریم، گفت: تمام مسائل مستحدث و مبتلابه پزشکی جامعه که نیازمند به حکم فقهی و دینی است در این دوره ها بررسی می‌شود، به عنوان مثال در تلقیح مصنوعی یا رحم اجاره ای که چطور باید تنظیم شود تا حلال شود یا در کجا جایز هست و در کجا جایز نیست؟

 

حجت الاسلام قاسمی بیان داشت: دوره تخصصی فقه پزشکی امسال اولین فارغ التحصیلان را خواهد داشت، چراکه هر دوره سه ساله خواهد بود و امسال سومین دوره را آغاز خواهیم کرد و با توجه به این که ما در این جا خیلی تخصصی برخورد می کنیم علاقه مندان برای شرکت در دوره باید پنج سال سابقه شرکت در درس خارج داشته باشند و در امتحانی که گرفته می‌شود نیز قبول شوند تا صلاحیت داشته باشند که در فقه مضاف شرکت کنند.

 

وی با تأکید بر این که آموزش و پژوهش در حوزه فقه تخصصی در این مرکز کاملا جدی گرفته می‌شود، گفت: ورودی سال اول و دوم هر دوره 7 نفر بودند و امسال نیز پنج نفر هستند ولی با توجه به این که دو نفر در طول دو سال قبل از شرایط لازم برخوردار نشدند، الان در مجموع 17 دانش پژوه داریم.

 

مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآور شد:در کشور در این سطح طبق بررسی هایی که صورت گرفته در کشور و حتی در خارج کشور دوره تخصصی نداریم و فضلایی در این دوره ها شرکت می‌کنند که خودشان سال ها در حوزه تحصیل کرده و به درجاتی رسیده اند.

 

وی در پایان از رونمایی آثار در این نشست نیز خبر داد و گفت: آثاری که در  مدت در 15 سال اخیر تألیف و تدوین شده که حدود 20 کتاب راجع به فقه پزشکی هست رونمایی می‌شود و در حقیقت آثاری است که پژوهشگران مرکز زمینه سازی برای دوره کرده اند تا به عنوان متن درسی قرار بگیرد.

کد خبر 970803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha