پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد

خادمی گفت: بر اساس تصویب ستاد ملی کرونا به دلیل جهش مجدد بیماری کرونا امسال پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدارس منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

استاندار لرستان با اشاره به بررسی آخرین وضعیت کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا در استان، افزود: یکی از موارد مطرح شده در این جلسه حضور دانش‌آموزان در مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی بود ه است.

 

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: اگر پروتکل ها رعایت نشوند این موضوع نباید ادامه پیدا کند. 

 

خادمی یکی دیگر از موضوعات جلسه را  بازگشایی دانشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامتی  دانست و افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی مهم ترین شرط برای بازگشایی مدارس و دانشگاه هاست.

 

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری مراسم اربعین چه به شکل پیاده روی به سمت عراق و چه در داخل کشور کاملاً منتفی است.

 

وی بیان کرد: این تصمیم براساس وضعیت بیماری کرونا چه در کشورایران و چه در کشور عراق توسط ستاد ملی مبارزه با بحران کرونا گرفته است.

 

خادمی با اشاره به بررسی روند شیوع بیماری در استان های مختلف کشور، گفت: متاسفانه یکی از استان‌هایی که در چند روز اخیر جهش مجددی در تعداد بستری ها داشته است استان لرستان است.

 

وی تصریح کرد: این نشان می‌دهد احتمالا در  مقطعی مراعات مردم کم شده و امروز آثار آن را مشاهده می کنیم و لازم است مردم خیلی بیشتر از جاهای دیگر رعایت کنند.

 

خادمی با بیان اینکه این رشد خطرناک است افزود: با توجه به اینکه به فصل پائیز نزدیک می شویم  و در آن ایام ویروس آنفولانزا نیز شیوع پیدا می کند ، مقارن شدن این دو ممکن است روند سلامت جامعه را با مشکل بیشتری مواجه کند که خوشبختانه پیشگیری از آنفولانزا و کرونا بر هم منطبق هستند.  

 

استاندار لرستان در پایان از مردم خواست تا با رعایت فاصله لازم، زدن ماسک و عدم حضور در اجتماعات از این دو خطر بزرگ فاصله بگیرند. 

کد خبر 970809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha