میانگین رعایت ۸۵ درصدی پروتکل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری گفت: میانگین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در کشور ۷۷ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۵ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» عصر امروز (22 شهریور) در ستاد استانی مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تعداد نمونه گیری های روزانه در استان هدفمند و رو به افزایش بوده و به همین خاطر آمار مبتلایان و بستری بیماریی کووید -۱۹ در استان نیز افزایش پیدا کرده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در کشور ۷۷ درصد و در استان ۸۵ درصد اعلام شده که نقطه قوتی محسوب شده و باید تلاش کرد تا این آمار به ۹۰ درصد برسد.

 

وی ادامه داد: هر چند آمار فوتی های استان نسبت به میانگین کشور پایین و این موضوع نتیجه تلاش حوزه درمان است، اما می طلبد که رعایت همگانی دستورالعمل ها از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر مورد توجه باشد

 

به گفته کلانتری در شرایط کنونی که در وضعیت پیک قرار داریم باید همه دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا نسبت به مدیریت شیوع این بیماری و کنترل آن اقدامات لازم و جدی تری انجام شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه صنوف مختلف، واحدهای تولیدی و بازاریان که مسائل بهداشتی را رعایت می کنند و فعالیت و ساز کار مناسبی برای کاهش شیوع بیماری کرونا دارند، مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

 

وی با تاکید بر افزایش نظارت های بیشتر در رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: علیرغم اینکه با تعطیلی یک واحد تولیدی و یا کسب و کار راضی نیستیم، اما آنهایی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه باشند و تخلف می کنند باید محل کسب و کار آنها تعطیل و پلمپ شود.

 

کلانتری اظهار کرد: مسئولین دستگاه های اجرایی، حوزه هنرمندان، رسانه ها و اصناف، آن دسته از گروه های مختلفی که پروتکل ها را رعایت کرده و یا نسبت به آن اقدامات نو و موثری انجام می دهند اقدامات را برجسته و مورد تشویق قرار دهند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حمایت دستگاه های اجرایی استان به پویش های مردمی تاکید کرد و گفت: تلاش کنیم تا فضای عمومی را به عنوان یک مطالبه عمومی، گفتمان و فرهنگ عمومی بر همکاری ها و پویش های مردمی تبدیل کنیم.

 

وی با بیان اینکه پویش مردمی یک اصل است و همکاری ادارات باید در کنار آن باشد، گفت: همکاری با آموزش پرورش استان در بازگشایی مدارس در شرایط کنونی بسیار مهم و ضروری و برای سلامت فرزندان و تعلیم و تربیت آنها باید آموزش و پرورش را یاری کنیم.

 

کلانتری گفت: اکنون که مدارس بازگشایی شده خانواده ها تاکیدات بیشتری برای ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی و دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند تا بتوان شرایط کنونی را کنترل کرد.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای دانش آموزان اولویت آموزش به صورت حضوری است و آموزش مجازی از طریق سامانه شاد و صدا و سیما هم مورد توجه خانواده ها قرار گیرد

 

وی تاکید کرد: قطع هرگونه خدمات از سوی دستگاه های آب، برق، گاز و مخابرات در فضاهای آموزشی مدارس استان ممنوع است.

 

کلانتری به مدیریت مقابله با کرونا در روستاها تاکید کرد و گفت: درصد شیوع مبتلایان کرونا در روستاها افزایش یافته و این مسئله هشداری است که باید بیماری در همه جا جدی گرفته شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداران تاکید کرد که نسبت به کنترل و شیوع بیماری کرونا در روستاها توجه جدی داشته باشند.

کد خبر 970850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha