امام حسین (ع) با وجود تحریم از آرمان ظلم‌ستیزی دست نکشید

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه سیدالشهدا (ع) مکتب ایثار و شهادت را به ما آموخت، گفت: امام حسین (ع) در کربلا تحریم شد اما از آرمان اسلام‌خواهی و ظلم‌ستیزی دست نکشید.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،حجت‌الاسلام «سیدمهدی خاموشی»؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  در مراسم اختتامیه جشنواره غدیر با اشاره به آیه ۵۴ سوره نساء (أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَىٰ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۖ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا)، اظهار کرد: دشمنان اسلام و پیامبر اکرم (ص) به دلیل اینکه برتری اعطایی آل‌الله را قبول نمی‌کردند، پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) نقشه کشیدند که از چه طریقی به دین ضربه بزنند.

 

وی افزود: واقعه غدیر پرده‌برداری حق متعال از یک شأن اعطایی به انسان‌های والامقام است؛ این شأن اعطایی، شأن امامت نام دارد.

 

رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه بشریت اگر به وحی متصل نباشد، حیران خواهد بود، گفت: واقعه غدیر تعیین شأنیتی است که به پیامبر اکرم (ص) خطاب شد.

 

خاموشی با طرح این سوال که «آیا هرکه از منصوب نبی مکرم (ص)  تبعیت نکند، دینش کامل است؟»، خاطرنشان کرد: منظور از واژه «کتاب» در آیه ۵۴ سوره نساء، «قرآن کریم» است: واژه «حکمت» نیز همان «قدرت تشخیص حق از باطل» است که معصوم (علیهم‌السلام) دارد.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در کربلا تحریم آب شد اما از آرمان اسلام‌خواهی و ظلم‌ستیزی دست نکشید، تصریح کرد: پیام امام حسین (ع) قرن‌هاست که جاری و ساری است به‌طوریکه باعث شده میلیون‌ها نفر در حماسه اربعین حسینی حضور یابند.

 

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به روابط برخی کشورهای عربی خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی، یادآور شد: سیدالشهدا (ع) مکتب ایثار و شهادت را به ما آموخت؛ این مکتب جمع بین غدیر و محرم است.

 

کد خبر 970913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha