ضرورت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خوزستان

موسوی خواستار حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به ویژه در شهرستان آبادان شد گفت: آبادان پیشانی دفاع مقدس است از این رو باید مسائل و مشکلات پیرامون باغ‌موزه دفاع مقدس این شهرستان با جدیت بیشتری دنبال و مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زینالعابدین موسوی» شب گذشته (شنبه ۲۲ شهریور) در نشست هماهنگی افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان که با حضور استاندار، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و همچنین تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امام خمینی (ره) قافله‌سالار تمام شهدای ما بودند و بزرگواری ایشان در دنیا بر هیچ‌کس پوشیده نیست از این رو ایام دفاع مقدس بدون ذکر نام ایشان هیچ جایگاهی ندارد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند می‌دانند که چگونه باید از ارزش‌های آن دوران حراست کرد افزود: آنچه که آن دوران بر مملکت ما گذشت برخی‌ها با رشادت‌های خود با پوست و گوشت و استخوان‌شان آن را حفظ کردند و بی‌شک برای کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند حفظ ارزش‌های آن دوران بسیار با اهمیت است.

 

وی خواستار حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خوزستان به ویژه در شهرستان آبادان شد و اضافه کرد: آبادان به عنوان پیشانی دفاع مقدس است، چرا اکنون باید در خصوص موزه دفاع مقدس آن تصمیم‌گیری کنیم؟

 

موسوی موزه دفاع مقدس آبادان را طبیعی و بکر خواند و تصریح کرد: موزه دفاع مقدس آبادان در کل کشور بی‌نظیر است و ما چیزی به این موزه اضافه نکرده‌ایم و تمام شرایط آن زمان در این موزه همچنان دست نخورده باقی‌مانده است. 

 

وی به خاکریز و دژ خاکی مقابل موزه دفاع مقدس آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: اگر این دژ خاکی مقابل موزه برداشته و موقعیت آن در نظر گرفته شود از آن طرف اروندرود عراقی‌ها به موزه نظر کنند متوجه خواهند شد که موزه‌ای در کشور ایران از آثار هشت سال جنگ تحمیلی به صورت طبیعی وجود دارد.

 

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه موزه دفاع مقدس این شهرستان از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است عنوان کرد: باید افرادی که تحت عناوین مختلف از جمله کاروان‌های راهیان نور، توریست و مسافر به این منطقه سفر می‌کنند از این جاذبه دیدن کنند، حتی عراقی‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند باید بیایند و ببینند که بر سر این ملت چه آمده است.

 

وی از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خواست مسائل و مشکلات پیرامون موزه دفاع مقدس آبادان را با جدیت بیشتری دنبال و مرتفع کنند و ادامه داد: همچنین باید یادمان‌های دفاع مقدس این شهرستان نیز ساماندهی و مدیریت واحد و متمرکزی برای آنها در نظر گرفته شود.

 

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه باید از ارزش‌های دفاع مقدس آبادان و محافظت شود و همه در این امر مشارکت کنند گفت: روزهای دفاع مقدس در سطح کشور هماهنگ هستند، ما به اندازه روزهای دفاع مقدس در آبادان نام و اسم داریم و هم مردم ما باید بدانند که این روز را گرامی داشتیم و هم در سطح استان و کشور ملت بدانند چه اتفاقی در این روزها در آبادان رخ داده است.

 

کد خبر 970914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha