رزمایش ذوالفقار ۹۹ تقریباً صد درصد به اهداف خود دست یافت/ باید قوی باشیم و اقتدار دفاعی داشته باشیم

امیر نصیرزاده با بیان اینکه رزمایش ذوالفقار ۹۹ تقریباً صد درصد به اهداف خود دست یافت، گفت: در مواردی نیز رزمایش ، آموخته و دستاوردهایی را برای بهینه سازی تجهیزات و آموزش ها برای ما در بر داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده شب گذشته (شنبه 22 شهریور) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما گفت: رزمایش ذوالفقار 99 به دلیل طرح ریزی پیچیده ای که داشت نیازمند هماهنگی های زیادی بود و باید در فرماندهی و کنترل با دقت و پیچیدگی عمل می کردیم زیرا همه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند و هر کدام آموزش های مربوط به خود را دیده بودند این نیروها باید در رزمایش با یکدیگر هماهنگ می شدند.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رزمایش ذوالفقار 99 تقریباً صد درصد به اهداف خود دست یافت گفت: در مواردی نیز رزمایش ، آموخته و دستاوردهایی را برای بهینه سازی تجهیزات و آموزش ها برای ما در بر داشته است.

 

امیر نصیرزاده با بیان اینکه این رزمایش بسیار موفق بود و تعداد زیادی از مهمات بومی سازی شده را در آن به کار بردیم افزود: در سال های اخیر رزمایشی با این وسعت و با تمرین ها، تکنیک ها و تاکتیک های گوناگون برگزار نشده بود.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در این رزمایش انتقال تجربه به نیروهای جوان با موفقیت انجام شد.

 

وی افزود: در منطقه رزمایش تعدادی هواگرد نظامی دیگر کشورها ظاهر شدند که اهداف نظامی از جمله جمع آوری اطلاعات را دنبال می کردند در حالی که محیط رزمایش باید بدون فعالیت های غیر نظامی یا نظامی هماهنگ نشده باشد.

 

امیر نصیرزاده گفت: در زمان رزمایش از کارهای نیروهای مسلح افزون بر حفظ امنیت رزمایش امن نگه داشتن فضای کشور نیز است و در زمان برگزاری رزمایش حواسمان جمع است که کشوری از خط قرمزهای ما عبور نکند.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر از منطقه شناسایی پدافندی عبوری انجام شود ما علیه آن اقدام پدافندی انجام می دهیم که به ترتیب هشدار، رهگیری و درگیری است.

 

وی گفت: به هواگردهای نظامی که در منطقه رزمایش حاضر شدند ابتدا هشدار دادیم اما آنها توجه نکردند سپس آنها را رهگیری کردیم و زمانی که فهمیدند کار جدی است منطقه را ترک کردند.

 

امیر نصیرزاده افزود: این کار صحنه رزمایش را به شرایط واقعی تبدیل کرد که نیروها با شور و شوق آن را انجام دادند و دیگر هیچ فعالیتی در فضای رزمایش از طرف هواگردهای نظامی بیگانه دیده نشد.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طبیعی است که حضور بیگانگان را در منطقه رزمایش نخواهیم پذیرفت.

 

وی با بیان اینکه خلبانانی که در رزمایش ذوالفقار 99 حضور نداشتند از ما به این دلیل گلایه می کردند افزود: نیروی انسانی ولایی و خلبان متعهد کار هزار فروند هواپیما را برای ما انجام می دهد.

 

امیر نصیرزاده با بیان اینکه توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون امنیت امکان پذیر نیست گفت: دشمنانی که با آنها طرف هستیم حتی با آنها سر میز نیز نشستیم اما همه دیدند با توافق خودشان چه رفتاری کردند بنابراین اقتدار دفاعی و قوی شدن به ویژه در بخش نظامی لازمه هر کشوری است.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ما باید قوی باشیم و اقتدار دفاعی داشته باشیم و حضور ما در سواحل مکران برای برقراری امنیت و اقتدار است.

 

وی گفت: مواقعی برخی مسئولان می گویند به دلیل توسعه اقتصادی نیازی به حضور نظامی در این منطقه نیست در حالی که توسعه اقتصادی به امنیت نیاز دارد.

 

امیر نصیرزاده افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن به بخش نظامی کشور فشار آورد اما دانشمندان و نخبگان کار را در دست گرفتند و 42 سال است که کارها را جوانان غیرتمند دانشمند انجام می دهند.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در ساخت هواپیما 50 شرکت دانش بنیان فعالند که جوانان 20 تا 30 ساله در آنها حضور دارند و همه از دانشگاه های داخل کشور فارغ التحصیل شده اند قطعات هواپیما و تجهیزات پیچیده را همین جوانان می سازند.

 

امیر نصیرزاده گفت: در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هفت نوع هواپیمای پیشرفته دنیا و یک هواپیمای داخلی در اختیار داریم.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اقتدار دفاعی، امنیت پایدار ایجاد می کند گفت: اگر اقتدار نداشتیم تاکنون صدها بار به ما حمله کرده بودند.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش هم با حضور در این برنامه درباره مهمات غیر هوشمند گفت: قبل از اینکه مهمات، هوشمند شوند نحوه عملیات این گونه بود که اگر می خواستند هدفی را منهدم کنند باید طبق دانش احتمالات را محاسبه می کردند و چند فروند هواپیما هر کدام چند بمب را رها می کردند تا شاید به اهداف بخورد چون نقطه زن نبودند اما وقتی مهمات, هوشمند و نقطه زن باشد فقط یک هواپیما و یک موشک کافی است و در به کارگیری تجهیزات، صرفه جویی می شود

 

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده افزود: با توجه به این مزیت ها قطعاً در همه مهمات از جمله موشک ها و بمب ها و هر مهمات دیگر در پی هوشمند سازی آن ها هستیم و انجام دادیم.

 

وی اضافه کرد: دو راهبرد را برای ارتقای توان نیروی هوایی در پیش گرفتیم که یکی به کارگیری پهپاد و هواپیمای بدون سرنشین در کنار هواپیمای با سرنشین است که هم از بیرون و هم از داخل تامین می شود و سیاست دیگر ما مهمات هوشمند دوربرد است و همواره در حال ارتقای آن هستیم.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه هواپیمای «کوثر» کاملا و صد درصد ایرانی است، از همه جوانان و دانشگاهیان و علاقمندان به صنعت هوایی کشور خواست در صورت علاقه با گرفتن وقت قبلی بیایند و کارخانجات ساخت این هواپیما را از نزدیک ببینند.

 

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده ادامه داد: این هواپیما در تهران و اصفهان در دو بخش در حال ساخت است, بدنه در تهران ساخته و تحویل صنایع دفاعی می شود و سیستم های موتور و بقیه بخش ها بر روی آن سوار و تحویل نیروی هوایی می شود.

 

او با اشاره به اینکه ارتقای همه تجهیزات در دستور کار قرار دارد، گفت: بر اساس نیازها در حال تغییر و بهینه سازی هستیم.

 

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده درباره رزمایش مشترک ایران با چند کشور از جمله چین و روسیه به نام رزمایش مشترک ”قفقاز 2020“ که در اواخر شهریور و اوایل مهر برگزار می شود, گفت: پس از فروپاشی شوروی سابق و فرو ریزی دیوار برلین و پایان جنگ سرد، دنیا از نظام دو قطبی خارج شد و آمریکا و بلوک غرب به این نتیجه رسیدند که نظام تک قطبی آغاز شده است و هر چی آن ها برای جهان طرح ریزی کنند همه باید اطاعت و پیروی کنند و برخی جنگ ها از جمله بالکان, افغانستان و حمله به عراق هم در این راستا انجام شد.

 

وی افزود: بسیار زود این تصور پوچ آن ها به شکست انجامید و در دنیا قطب های جدیدی از قدرت از جمله روسیه و چین و در کنار آن قدرت نوظهور به نام جمهوری اسلامی ایران سربرآورد که در همه معادلات جهانی اثر گذار است و حرفی برای گفتن دارد.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه دنیا به سمت چند قطبی در حال حرکت است، اضافه کرد: وقتی تعدادی از این قدرت ها علاوه بر تعاملات سیاسی و اقتصادی به ویژه در همکاری نظامی در یک منطقه حضور داشته باشند، این موضوع برای آن هایی که توهم تک قطبی و مدیریت بر جهان را دارند, پیام دارد.

 

او گفت: به برخی از کشورهای منطقه که اشتباه و به آرمان کشورهای اسلامی خیانت می کنند باید بگوئیم اگر خودمان در منطقه با هم تعامل داشته باشیم و بتوانیم همکاری کنیم به حضور بیگانگان نیازی نیست و به راحتی می توانیم امنیت منطقه را تامین و در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنیم این رزمایش را هم می توانیم از این راستا ارزیابی کنیم.

 

وی درباره تهدیدهای نظامی علیه کشورمان با بیان اینکه به عنوان یک بخش نظامی, همیشه در آمادگی کامل قرار داریم, اضافه کرد: تعامل بسیار نزدیکی هم میان نیروهای مختلف ارتش و هم بین ارتش و سپاه وجود دارد و نشست ها و جلسات متعددی را برگزار می کنیم و در سطوح مختلف, تعامل و همکاری داریم./

 

کد خبر 970918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha