ادای احترام مراجع عظام تقلید به مرحوم ‌آیت الله صانعی

جمعی از مراجع عظام تقلید تقلید و علما با صدور پیام هایی درگذشت مرحوم ‌آیت الله صانعی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله شیخ یوسف صانعی روز گذشته در بیمارستان فرقانی قم درگذشت، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، مرحوم حضرت آیت الله صانعی ساعت ۲۳:۴۰ دقیقه روز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه به علت سقوط در منزل، با شکستگی شدید لگن و ساعد چپ به بیمارستان فرقانی قم منتقل شدند.

ایشان دارای سابقه بیماری کلیوی و کبدی نیز بودند که بلافاصله بعد از حضور در بیمارستان مشاوره های ارتوپدی، داخلی، کلیه، قلب و بیهوشی برای ایشان انجام شد و اقدامات تشخیصی لازم صورت گرفته و بستری شدند.

به علت مشکلات کلیوی، بنابر نظر متخصصین، مقرر شد تا دیالیز صورت گیرد، ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه روز جمعه ۲۱ شهریورماه اقدامات مقدماتی لازم انجام و ضمن دیالیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شدند.

ساعت ۴:۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۲ شهریورماه ایشان دچار ایست قلبی و ریوی شده که با انجام عملیات احیا، برگشت انجام می شود، ساعت ۷:۳۰ دقیقه مجددا دچار ایست قلبی می شوند که با وجود عملیات احیا و تلاش پی در پی کادر درمان، پاسخ داده نشده و متاسفانه دارفانی را وداع گفتند.

پس از آن مقام معظم رهبری در پیامی ارتحال ایشان را تسلیت گفتند، در پیام رهبر معظم انقلاب آمده است:‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

درگذشت مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی رضوان‌الله‌علیه را به فرزندان و خاندان مکرّم و به برادر معززّ و محترم ایشان و نیز به شاگردان و علاقمندان و دوستان آن عالم بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم از شاگردان پرتلاش درسهای فقه و اصول و از نزدیکان حضرت امام خمینی اعلی الله مقامه بودند و پس‌از پیروزی انقلاب در مسئولیت‌های مهمّ قضائی و غیره به خدمت اشتغال داشتند و امید است این همه مقبول درگاه احدیّت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان باشد. رحمت و مغفرت حضرت حق را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

22 شهریور 1399


همچنین آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در پیامی گفت:

باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت آیت الله مرحوم آقای حاج شیخ یوسف صانعی رحمه الله علیه، موجب تأسف و تأثر گردید.
این عالم بزرگوار، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم و با تدریس دروس خارج فقه و اصول، شاگردان بسیاری را تربیت نمود.
علاقه و اخلاص و ادب ایشان به ساحت مقدّس حضرات معصومین علیهم‌السلام به ویژه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، ذخیره‌ای ارزشمند و بزرگ برای عالم قیامت ایشان خواهد بود.
فقدان ایشان را به خاندان محترم و آقازادگان مکرّم و شاگردان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت واسعه الهی را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت دارم.
۲۳ محرم الحرام ۱۴۴۲
لطف الله صافی

 

آیت الله جوادی آملی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز در پیام خود آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
ارتحال حضرت آیه الله آقای حاج شیخ یوسف صانعى مایه تأثر شد.
این سانحه سنگین و اسف بار را به حوزه علمیه و برادر بزرگوار ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی و شاگردان و علاقمندان و بیت مکرّم ایشان تسلیت عرض نموده و علوّ درجه و غفران آ‌ن فقیه راحل از خدای سبحان مسئلت مى شود.

 

بنا بر اعلام دفتر مرحوم آیت الله صانعی قرار است، مراسم تشییع جنازه آن مرحوم امروز (یکشنبه ۲۳ شهریور) به صورت محدود و بدون برنامه خاص از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت قبرستان شیخان خود برگزار شود.

نماز میت بر پیکر ایشان توسط آیت الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید اقامه می شود.

کد خبر 971020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha