افزایش خریدهای تسلیحات مصر برای سرکوبی مخالفان

العربی الجدید گزارش داده است که مصر سال گذشته سه برابر سلاح ، مهمات ، قطعات یدکی و نرم افزار نظامی از ایتالیا خریداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، العربی الجدید گزارش داده است که مصر سال گذشته سه برابر سلاح ، مهمات ، قطعات یدکی و نرم افزار نظامی از ایتالیا خریداری کرده است. طبق یک سند رسمی ، این هزینه 238.5 میلیون یورو در مقایسه با 69.1 میلیون یورو در سال قبل بوده است.

 

خریدهای مصر شامل سلاح های جدید به ارزش بیش از 97 میلیون یورو و قطعات یدکی 141 میلیون یورویی برای تجهیزات ، نرم افزار و لوازم جانبی بود. بنابراین مصر در رتبه چهارم پس از کویت ، قطر و آلمان در لیست واردکنندگان اسلحه ایتالیایی قرار گرفت.

 

در ماه ژوئن ، دیده بان حقوق بشر از ایتالیا خواست تا فروش سلاح به مصر را پایان دهد. این سازمان غیردولتی موارد نقض حقوق بشر را که توسط نیروهای امنیتی مصر علیه مخالفان سیاسی با استفاده از سلاح های خریداری شده از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مرتکب شده است ، ذکر کرد.

 

عبدالفتاح السیسی ژنرال سابق ارتش و رئیس جمهور کنونی کشور مصر با کودتای نظامی «محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب مردم را سرنگون کرد و حکومت را در دست گرفت. در سال 2014 السیسی انتخاباتی برگزار کرد که ظاهراً با اکثریت آرا به این سمت انتخاب شد.

 

ارلمان کشور مصر قانون جدیدی تصویب کرده است که طبق آن نظامیان نیز می توانند در انتخابات ریاست جمهوری و دیگر انتخابات شرکت کنند. پارلمان مصر الحاقیه ای به قانون اساسی این کشور افزوده است که تقریباً به نفع حکومت نظامی السیسی است.

کد خبر 971027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha