درخواست سازمان ملل از میانمار برای مشارکت دادن مسلمانان در انتخابات

شورای امنیت سازمان ملل از میانمار خواست تا مسلمانان روهینگیا را در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ میلادی مشارکت دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق الاوسط ، شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف فوری کشتار در میانمار شد و از مسئولان این کشور خواست تا به مسلمانان روهینگیا اجازه مشارکت در انتخابات نوامبر 2020 میلادی را بدهد.

 

بر همین اساس، هشت کشور از 15 کشور عضو شورای امنیت در نشستی درباره وضعیت مسلمانان میانمار با ارایه یک بیانیه مشترک اعلام کردند: درگیری ها در ایالت های راخین و چین در غرب میانمار خسارت های هنگفتی را به اقشار مختلف این جامعه وارد کرده است.

 

در این بیانیه آمده است: متوقف کردن درگیری ها با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا(کووید 19) در ایالت راخین ضروری تر شده است.

 

این هشت کشور از دولت میانمار خواستند تا برنامه شفاف و معتبری برای اجرای توصیه های کمیته مشورتی راخین و کمیته مستقل تحقیقات ارایه دهد.

 

در همین حال، مدافعان حقوق بشر ارتش میانمار را به استفاده از خشونت غیرقابل توجیه و هدف قرار دادن غیر نظامیان در عملیات هایش متهم کردند.

 

گزارش های سازمان ملل حاکی از آن است که هدف قرار دادن مسلمانان روهینگیا نمونه ای از پاکسازی نژادی است.

 

درحالی که مسلمانان روهینگیا از سال‌های متمادی در میانمار زندگی می کنند، دولت میانمار مدعی است که آنها مهاجرانی از بنگلادش بودند. به همین دلیل همه مسلمانان روهینگیا از سال 1982 میلادی از تابعیت میانماری و حقوق اساسی خود محروم شدند.

کد خبر 971129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha