تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در خوزستان

شریعتی از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در خوزستان خبر داد و گفت: پدافند غیرعامل اقدامی جهت جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی پیش رو به ویژه در بحث امنیت شبکه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (یکشنبه 23 شهریور) در جلسه شورای پدافند غیرعامل خوزستان اظهار کرد: چند طرح جامع پدافند غیرعامل را در دست طراحی داریم که در حال طی کردن مراحل نهایی هستند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه پدافند غیرعامل اقدامی جهت جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی پیش رو است افزود: از این بابت باید بر امر پیشگیری تاکید شود نه اینکه منتظر بمانیم وقتی مشکلی ایجاد شد برای درمان آن راهکار ارائه دهیم.

 

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از سیاست‌ها و تدابیری است که در مراکز مهم، حساس و حیاتی برای جلوگیری از هر گونه مشکل احتمالی که ممکن است تعرضی ایجاد شود، اتخاذ می‌کنیم، همچون امنیت شبکه و ... و به نوعی مصون‌سازی آن جمعی است چرا که در این مراکز افراد زیادی کار می‌کنند و در عین حال افراد زیادی نیز بهره‌مند می‌شوند.

 

شریعتی تصریح کرد: آب، نیروگاه، فاضلاب، سد و ... مسائل و مراکزی هستند که افراد زیادی از آنها بهره‌مند می‌شوند و در صورت وجود مشکل چندین هزار نفر از این خدمات محروم خواهند شد از این رو باید یک مصون‌سازی و ایمنی عمومی ایجاد کرد و سیستم‌ها نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند.

 

وی تاکید کرد: باید یک خودایمنی و خودمراقبتی در سیستم‌های ما در حوزه‌های نرم‌افزاری و امنیت شبکه ایجاد شود که مقاومت کرده و بتوان سیستم را در مقابل خطرات احتمالی ایمن کند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه از این منظر این شورا با تاکید مؤکد مسئولان کشوری تشکیل شده و کارها به خوبی در حال انجام است عنوان کرد: در سال‌های اخیر شرایط را روزبه‌روز بهتر کردیم اما این سرعت باید بیشتر شود و بتوانیم سیستم را در عین ارتقا، در مقابل خطرات احتمالی همچون مسائل سایبری ایمن‌سازی کنیم.

 

وی خوزستان را یکی از استان‌های استراتژیک و مهم در کشور دانست و با اشاره به اینکه در این زمینه باید توجه جدی‌تری به آن صورت گیرد ابراز کرد: خوشبختانه طرح جامع رو به اتمام است و امیدواریم این موضوع فراروی ما و چراغی برای ارتقای کارکرد ما با توجه به شرایط استان باشد.

 

شریعتی خاطر نشان کرد: به معاونت انتظامی دستور دادیم که در چندین کارگروه‌، موارد مختلف طرح جامع پدافند غیرعامل را بررسی کنند تا ظرف چند سال به سمت اجرایی شدن پیش رود و هدفگذاری شود.

 

وی یاد آور شد: پدافند غیرعامل مساله‌ای موردی و شخصی نیست بلکه مبحثی حیاتی و استراتژیک است و می‌تواند یک جامعه و کشور را با آسیب مواجه و متضرر کند و به همین دلیل ایمنی‌سازی عمومی مورد تاکید است که باید به آن توجه شود.

 

کد خبر 971148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha