اجرای طرح «نذر آب» در جمعیت هلال احمر  جهرم

جعفرنژاد از اجرای طرح «نذر آب» هلال احمر شهرستان جهرم به منظور کمک به تامین آب در منطقه حاجی آباد استان هرمزگان خبر داد.

«رامین جعفرنژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، از اجرای طرح «نذر آب ۳» در هلال احمر شهرستان جهرم خبر داد و گفت: این طرح به منظور حمایت از مناطقی انجام می شود که وقوع تنش آبی در آن ناشی از تغییرات اقلیمی است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جهرم با اشاره به اینکه این طرح با کمک و حمایت مردم اجرایی می شود، افزود: بدین منظور از خیران و شهروندان نیکوکار شهرستان جهرم جهت شرکت در جمع آوری کمک های مردمی در جهت مقابله با تبعات خشکسالی در شهرستان «حاجی آباد» استان هرمزگان دعوت می شود.

 

وی به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت:‌ طرح «نذر آب ۳» با هدف خرید دارو، لوازم بهداشتی، لوله و تانکر آب به اجرا در آمده است.

 

جعفرنژاد عنوان کرد: ‌شهروندان می توانند کمک های خود را به حساب خیرین جمعیت هلال احمر فارس به شماره4978641011، شماره کارت 6104337524522081 و شماره شبا IR470120020000004978641011 ارسال کرده و اصل فیش واریزی را به جمعیت هلال احمر و یا عکس آن به شماره 09177922140 ارسال کنند.


 

 به گزارش شبستان، طرح نذر آب از ۲ سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تأمین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است.

 

در این طرح علاوه بر آب رسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

 

ارائه خدمات سلامت محور ارائه خدمات معیشتی، تامین آب شرب و هم افزایی و حضور سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه از محورهای مورد نظر در برنامه «نذر آب» است.

 

دومین مرحله «طرح نذر آب» در ۱۱ شهرستان هیرمند، نیکشهر، سیب و سوران، هامون، مهرستان، ایرانشهر، خاش، فنوج، میرجاوه، سرباز و نیمروز استان سیستان و بلوچستان، چهار شهرستان زیرکوه، سربیشه، نهبندان و طبس استان خراسان جنوبی، ۲ شهرستان رودبار جنوب استان کرمان و یک شهرستان بندرعباس استان هرمزگان که تنش های آبی دارند، اجرا شده است.

 

در اجرای این طرح ملی از توان استان های برخوردار از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، مرکزی، قزوین، گیلان، اردبیل، یزد، همدان، اصفهان، تهران، فارس، مازندران، قم، گلستان و خراسان رضوی به عنوان استان های معین شهرستان های یاد شده و استان های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، بوشهر و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده شد.

 

 

 

کد خبر 971230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha