ضرورت توسعه شهرک های صنعتی در گلستان

حق شناس گفت: در استان گلستان علاوه بر توجه به بخش کشاورزی باید به توسعه شهرک های صنعتی نیز اهتمام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز(یکشنبه 23 شهریور) در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی به موضوعات طرح های زودبازه  و اشتغال پرداخته می شود و با توجه به مزیت استان گلستان طرح های بخش کشاورزی مثل آب بندان ها و زهکشی بسیار حائز اهمیت است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در استان گلستان علاوه بر توجه به بخش کشاورزی باید به توسعه شهرک های صنعتی نیز اهتمام شود و باید همچنین شرایطی را در استان فراهم کنیم تا از خروج محصولات کشاورزی به شکل خام از استان جلوگیری شود.

 

حق شناس بیان کرد: در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شد که شهرک های صنعتی توسعه پیدا کند و به بخش صنایع تبدیلی نیز اهتمام شود.

 

وی افزود: باید بتوانیم در استان شهرک های صنعتی در مقیاس بزرگ ایجاد کنیم و شهرک هایی که در استان وجود دارد 40 تا 50 هکتاری است و این مهم باعث می شود که هزینه های این شهرک ها از نگهداری تا تامین آب، برق و گاز نسبت به یک شهرک بزرگ یک هزار هکتاری بیشتر باشد.

 

استاندار گلستان بیان کرد: در خصوص کارخانه نوآوری گنبدکاووس و گرگان نیز در این جلسه تبادل نظر شد و بنا شد که موضوع کارخانه نوآوری گرگان با همکاری یکی از دستگاه های اجرایی پیگیری شود.

 

حق شناس افزود: بخش کشاورزی زمانی می تواند تقویت شود که ارزش افزوده ایجاد شود، گرچه 10 درصد اشتغال مربوط به بخش کشاورزی است اما مبنایی برای اشتغال دیگر صنایع به شمار می رود.

 

 

کد خبر 971277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha