هدف صحیفه سجادیه، ایجاد اضطرار به امام علیه السلام است

حدادی با بیان اینکه هدف امام سجاد علیه السلام و بلکه همه ائمه، ایجاد اضطرار به امام علیه السلام در جامعه است؛ گفت: اگر شکر نعمت ولایت فقیه را به جا بیاوریم به قاعده «لئن شکرتم لازیدنکم...» امید است خداوند ولایت امام عصر را به ما هدیه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علیرضا حدادی، دوشنبه(۲۴ شهریور) در ویژه برنامه مجازی«سجاده خورشید» گفت: انسان سه نوع زندگی دارد؛ غریزی، تنوع طلبی و دل بُردن از خدا؛ در نوع اول که غریزی و عادتی است قرآن و توسل و تعقل جایی ندارد؛ در نوع دوم انسان«رزق» را ملاک مصرف می گیرد نه انفاق و برای همین به سمت تنوع طلبی می رود اما در نوع سوم، شدیدترین نیاز آدمی مطرح است.

 

 

 

پژوهشگر صحیفه سجادیه  چرایی اینکه صحیفه سجادیه در زندگی ما متولد نشده را مربوط به زندگی غریزی و یا تنوع طلبانه دانست و خاطرنشان کرد: در نوع سوم زندگی که همان دل بردن از خدا است صحیفه سجادیه متولد می شود و درد دل ائمه غربت ولایت است زیرا انسان بدون ولایت متولد نمی شود پس باید اضطرار به امام را احیا کرد.

 

 

وی تصریح کرد: آنچه امام سجاد علیه السلام می خواهد در صحیفه سجادیه آموزش بدهد این است که ای انسان تا تصورات تو از خودت درست نشود نور خدا را نمی بینی لذا هدف صحیفه سجادیه ایجاد اضطرار به امام است و همه ائمه خواستند این مسئله را بیان کنند.

 

 

حدادی پیشنهاد داد: باید به مراجع از جمله آیت الله جوادی آملی نامه نوشت و درخواست کرد تا طلبه هایی که در محضر آنان هستند را به شهرها بفرستند تا یک حرکت جهادی را رقم بزنند و اضطرار به امام احیای شود زیرا کسی که اضطرار به امام ندارد یا غایب است و یا امام خویش را یاری نمی کند.

 

 

وی با تصریح به این مطلب که صحیفه سجادیه را می شود بر اساس نگاه مهدوی نیز ترجمه کرد؛ افزود: بدون اضطرار به امام، دیگر عبادت ها به شیطان ختم می شود.

 

 

این پژوهشگر صحیفه سجادیه با بیان اینکه چیزی که در دنیا خلق نشده اما همه دنبال آن هستند «راحتی» است که مسلمان و غیرمسلمان دنبال آن هستیم؛ اظهار داشت: راحتی را یا باید سر سجاده پیدا کنی و یا با رنج؛ صحبت آخر اینکه اگر شکر نعمت ولایت فقیه را به جا بیاوریم به قاعده «لئن شکرتم لازیدنکم...» امید است خداوند ولایت امام عصر را به ما هدیه کند.

 

 

 

کد خبر 971457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha