قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام میزان ولایتمداری مردم سیستان و بلوچستان را نشان می دهد

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام هویت تاریخی و دینی است که میزان ولایتمداری و دلدادگی به اهل بیت(ع) را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت الله عباسعلی سلیمانی»  در مراسم پاسداشت سالروز قیام تاریخی مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام اظهار داشت: اگر بناست صاحبان قلم، علم و هنر تمدن ایران را به تصویر بکشند باید به تاریخ 7 هزار ساله سیستان مراجعه کنند.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:  دلدادگی منطقه سیستان به اسلام ناب، واقعی و حقیقی، با طلایه داری خاندان پیامبر بروز و ظهور پیدا کرد.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه مردم سیستان در قبل و بعد از اسلام و عین انقلاب اسلامی نقش آفرینی خوبی داشته اند، تاکید کرد: اینکه امروز شما توانستید قطعه ای از تاریخ سیستان را برجسته کنید جا تشکر کنید اما باید مفاخر سیستان برجسته شوند.

 

وی افزود:  تصمیم بنی امیه بر این بود که از ماجرای کربلا هیچ کسی آگاه نشود اما در برابر آن تصمیم، اراده خدا بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام سند افتخار و عزت و دیانت و شجاعت و صبوری و بردباری است، خاطرنشان نمود: قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین(ع) در سایه بصیرت دینی و صبوری مردم آن زمان سیستان شکل گرفت.

 

سلیمانی گفت: قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام  قطعه ای از تاریخ است که هر ایرانی به آن افتخار می کند.

کد خبر 971489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha