۴۵ هزار و ۴۸۰ نفر از طرح اکرام ایتام در استان همدان حمایت می کنند

ترکمانه گفت: ۴۵ هزار و ۴۸۰ نفر از خیران و نیکوکاران استان همدان از طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می کنند.

«پیمان ترکمانه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در پنج‌ ماهه اول امسال، حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین 15 میلیارد و 300 میلیون تومان به فرزندان طرح ایتام و محسنین کمک کردند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان همدان افزود: هدف امداد از اجرای طرح اکرام ایتام ترغیب و تشویق مردم و نیکوکاران جهت کمک رسانی و رفع نیاز ایتام است.

 

وی در مورد طرح اکرام ایتام اظهار داشت:  در این طرح افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و اقدام می‌نمایند.

 

وی بیان کرد:  افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام(ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت ، مبالغ واریزی حامی مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می گردد.

 

ترکمانه در ادامه اظهار داشت: در کمیته امداد استان همدان  3 هزار و 506 نفر فرزند یتیم و 3 هزار و 328   نفر فرزند محسنین  مورد حمایت هستند که ماهیانه توسط حامیان معنوی خود در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مساعدت می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه فرزندان یتیم به فرزندانی گفته می‌شود که از نعمت پدر محروم‌اند، گفت: طرح محسنین شامل کودکانی است که پدر و مادر دارند اما والدینشان به هر دلیلی توان اداره کردن این آینده‌سازان کشور را ندارند .

 

 

کد خبر 971507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha