برداشت بیش از ۴۵۰ تن زیتون از مرودشت

رحیمی گفت: فصل برداشت زیتون مرودشت از آغاز شهریور شروع شده و تا نیمه آذر ادامه خواهد یافت و امسال بیش از ۴۵۰ تن زیتون از این شهرستان برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز،  «عزیز رحیمی»، امروز (دوشنبه 23 شهریور) از اغاز برداشت زیتون از باغ های مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: فصل برداشت زیتون مرودشت از آغاز شهریور شروع شده و تا نیمه آذر ادامه خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: امسال پیش بینی برداشت بیش از 450 تن زیتون از این شهرستان می شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد زیتون تولیدی به صورت روغنی و مابقی به صورت کنسروی برداشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: با وجود بالا بودن میزان زیتون تولیدی در مرودشت، عدم وجود صنایع تبدیلی و روغن گیری برای باغداران مکل ایجاد می کند.

رحیمی اعلام کرد: به طور متوسط از هر هکتار، سه تن زیتون در شهرستان برداشت می شود که این میزان با انجام عملیات هرس، پیوند و تغذیه در اراضی مرودشت از سال 97 محقق شده است.

وی با اشاره به پرداخت یارانه نهال به متقاضیان احداث باغ زیتون در مرودشت بیان کرد: این اقام با هدف حمایت از باغداران و افزایش تولید زیتون به انجام می رسد.

رحیمی ادامه داد: بخشی از زیتون تولیدی مرودشت به صورت محلی،   فرآوری می شود و مقداری نیز به کارخانه های روغن گیری شهرستان های  کوار و شیراز ارسال می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از رقم مناسب زیتون برای کشت در افزایش تولید این محصول نقش مهمی دارد و ارقام شنگه، تخم کبکی، زرد زیتون، دزفولی، کنسواریا و فیشومی از مهمترین ارقام زیتون موجود در مرودشت به شمار می رود.

کد خبر 971555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha