روز خشم در مقابل صهیونیسم/درخواست گروه‌های فلسطینی از مسلمانان جهان

فلسطینی ها سه شنبه پیش رو را به دلیل تصمیم بحرین برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل تحت توافق نامه میانجیگری ایالات متحده ، روز خشم اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، جناحهای فلسطینی و جامعه جهانی گسترده بین المللی از روند نوین عادی سازی اعراب و اسرائیل که تاکنون امارات متحده عربی و بحرین را تحت سلطه واشنگتن تحت اشغال رژیم اشغالگر نشان داده اند ، خشمگین شده اند.

 

طبق گفته وب سایت اسرائیل والا (Israel’s Walla) ، فلسطینی ها سه شنبه پیش رو را به دلیل تصمیم بحرین برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل تحت توافق نامه میانجیگری ایالات متحده ، روز خشم اعلام کردند.

 

در بیانیه گروه های فلسطینی آورده شده است که پرچم فلسطین در تمام شهرها و اردوگاه های پناهندگان فلسطین برافراشته خواهد شد.

 

در این بیانیه همچنین از فلسطینیان خواسته شده تا در مقابل سفارتخانه های ایالات متحده ، اسرائیل ، امارات و بحرین در سراسر جهان اعتراض کنند.

 

کمیته مرکزی جنبش فتح  که رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را به عهده دارد، = در بیانیه ای  از سلسله خیانت اعراب در قبال بیت المقدس و سرزمین های مقدس اسلامی ابراز تاسف کرد.

 

به گفته این کمیته شواهد نشان می دهد که کشورهای عربی رژیم اسرائیل را تشویق می كنند كه فعالیتهای ساخت و ساز غیرقانونی خود را ادامه دهد.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، حماس ، نیز فعالیت عادی سازی را محکوم کرد و مقاومت مسلحانه را بهترین راه برای برخورد با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

 

حماس گفت ، به همان روشی که توافق نامه های اسلو نتوانست حق پناهندگان فلسطینی را برای بازگشت به وطن خود سلب کند ، روند عادی سازی اعراب و اسرائیل نیز از این حق سلب نخواهد کرد.

 

 

حماس با اشاره به مقاومت مسلحانه به عنوان بهترین وسیله برای مقابله با اسرائیل و آزادسازی فلسطین گفت: قدس شریف به عنوان پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند و هیچ کس نمی تواند آن را به پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل تبدیل کند.

کد خبر 971560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha