​نقش بی بدیل امام سجاد(ع) در بقای قیام امام حسین(ع)

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: نقش امام سجاد(علیه السلام) در تبیین و بقای قیام امام حسین(علیه السلام) بی بدیل بود.

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: قیام امام حسین(علیه السلام) یک قیام ماندگار و جاودانه بود و مبارزه آن حضرت یک مبارزه عمیق، دقیق، راهبردی و کاربردی برای آن مقطع تاریخ محسوب می شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: در دوران امام حسین(علیه السلام) همه چیز اسلام از جمله حقایق وارونه بود و راه به انحراف رفته بود و اگر قیام امام حسین(علیه السلام) رخ نمی داد از اصل دین و اسلام ناب در آینده خبری نبود.

 

وی تصریح کرد: قیام امام حسین(علیه السلام)  که با این عظمت رخ داد اگر همان جا پایان می یافت اثر کافی نداشت که امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) برای ماندگاری و جاودانگی قیام امام حسین(علیه السلام) تلاش کردند و زبان، راوی، مفسر و مبین قیام امام حسین(علیه السلام) شدند تا چرایی شهادت آن حضرت و اسارت خاندانش را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به سخنان امام سجاد(علیه السلام) در کوفه و سخن حضرت زینب(سلام الله علیها) در مجلس ابن زیاد، خطبه امام سجاد(علیه السلام) در مجلس یزید و غیره اشاره کرد و گفت: امام سجاد(علیه السلام) توانست اهداف قیام حسین(علیه السلام) را تشریح و به نسل نو انتقال دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در دوران امام سجاد(علیه السلام) مدینه در خفقان قرار داشت و شدت برخورد با مردم مدینه بسیار بالا بود و به شدت تحت نظر بودند و واقعه حره نشان می دهد از مدینه هراس و وحشت داشتند و می خواستند قیام امام حسین(علیه السلام) به فراموشی سپرده شود اما امام سجاد(علیه السلام)  مراقبت کرد تا مردم و نسل آینده با قیام امام حسین(علیه السلام) آشنا شوند و رهروان این قیام باشند.

 

وی نقش امام سجاد(علیه السلام) در تبیین و بقای قیام امام حسین(علیه السلام) را بی بدیل خواند و ابراز داشت: اگر نقش بی بدیل امام سجاد(علیه السلام) را نایدده بگیریم قیام امام حسین(علیه السلام) یا به فراموشی سپرده می شد و یا بسیار کمرنگ به نسل های آینده انتقال می یافت.

 

حجت الاسلام ولی نژاد تأکید کرد: افشاگری مهم امام سجاد(علیه السلام)  در شام در ماندگاری قیام امام حسین(علیه السلام) نقش به سزایی داشت و ائمه(علیه السلام) پس از امام سجاد(علیه السلام) دست به دست هم دادند و ابعاد و عمق شرارات دشمن را بیشتر تبیین کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی  گلستان خاطرنشان کرد: دشمن در حالی در واقعه کربلا با تمام بی رحمی سر مبارک فرزند پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را جلوی چشمان اهل بیتش سر برید و پیروزی آن را به جشن نشست که ادعای مسلمانی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را داشت.

 

وی یادآور شد: امام سجاد(علیه السلام) حق و باطل را برای مردم تبیین کرد و اگر تلاش های آن حضرت نبود قیام امام حسین(علیه السلام) فناپذیر می شد.

 

کد خبر 971628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha