در سند استعماری ۲۰۳۰ جنبه مداخلات سیاسی و نظامی وجود دارد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در سند استعماری ۲۰۳۰ جنبه مداخلات سیاسی و نظامی وجود دارد که استقلال کشورهای اجراکننده آن را خدشه دار کرده و چالش‌های فراوانی برای آنها ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «رضا عاملی» امروز دوشنبه ۲۴ شهریور در همایش «چالش‌های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» که در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران برگزار شد، گفت: امروز ساختار سازمان ملل ضد حقوق بشری است.

وی افزود: از جمله مصادیق نقض حقوق بشر توسط سازمان ملل نادیده گرفتن کشتار ۱۰۰ میلیون انسان در جنگ جهانی اول و دوم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه وجود شورای امنیت در راس تصمیم‌گیری‌های سازمان ملل بی‌عدالتی و نقض آشکار حقوق بشر است، عنوان کرد: امروز سازمان‌های بین‌المللی با تصمیمات استکبار جهانی مدیریت می‌شوند که همه شاهدیم بر خلاف قوانین تحریم‌های ظالمانه بر علیه ملت‌های آزاده اجرا می‌شود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ اهداف استعماری دارد، اظهار کرد: در این سند استعماری جنبه مداخلات سیاسی و نظامی وجود دارد که استقلال کشورهای اجراکننده آن را خدشه دار کرده و چالش‌های فراوانی برای آنها ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به برخی چالش‌های سند ۲۰۳۰ ابراز کرد: یکی از چالش‌های این سند جهان‌بینی لیبرالی آن است که با اندیشه اسلامی کاملا در تضاد بوده و هیچ احترامی به ادیان ندارد، نگاه الهی دنبال سعادت انسان در دنیا و آخرت است در حالی که نگاه لیبرالی اصلا چنین نیست.

وی درباره چالش دیگر سند ۲۰۳۰، بیان کرد: چالش دیگر این سند درباره حکمرانی است، در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی به استقلال حکومت اسلامی تاکید شده است در حالی که سند ۲۰۳۰ چنین امری را رد می‌کند.

 استاد حوزه علمیه افزود: در نظام جمهوری اسلامی که بر مبنای اصول دین بنا نهاده شده است ما نمی‌توانیم به نام توسعه پایدار در امثال سند ۲۰۳۰ اصول خود را نادیده بگیریم.

حجت الاسلام عاملی درباره چالش دیگر سند، عنوان کرد: مساله فرهنگی چالش دیگر سند ۲۰۳۰ چالش است، فرهنگ سکولار و لیبرال غربی با فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) بسیار تفاوت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چالش دیگر سند ۲۰۳۰ نداشتن نگاه آخرتی است که به لحاظ تربیتی می‌تواند بسیار مخرب باشد، در حالی که اگر در همه برنامه‌های کشور به مساله آخرت توجه خاص شود سلامت و سعادت دنیا و آخرتی برای شخص به همراه دارد.

 

 

 

کد خبر 971651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha