انواع آسیب‌های جامعه از بی‌دینی است

حجت الاسلام حدائق گفت: انواع آسیب‌هایی که در جامعه می‌بینیم از بی‌دینی است، کسی که خدا در مقابل آن عظمت پیدا کرد دنیا با همه عظمت پیش او کوچک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام‌ «علیرضا حدائق» در همایش عزاداری حسینی ویژه فرزندان طلاب و روحانیون در مرکز آموزشی «امام هادی(ع)» در شیرازگفت: در یکی از خطبه‌های سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا یکی از افراد به حضرت فرمود از جنگ کوتاه بیاید و بیعت کنید، حضرت در پاسخ به فرد کوفی فرمود، ملت من زیر بار ذلت نمی‌رود.

مدیرعامل بنیاد مهدویت (عج) فارس افزود:  شاید امروزه نیز این مورد برای ما به وجود بیاید و برخی افراد یا مسئولان بگویند در مورد فلان کار صحبت نکنید اما الگوی ما نیز سیدالشهدا(ع) است.

وی اضافه کرد: امام سجاد(ع) فرموده است، تمام کسانی که آمدند کربلا و در قتل امام حسین(ع) شرکت کردند قربت الله آمدند، اگر از تبلیغات دشمنان غافل شدیم دین را از دست خواهیم داد، آیا ما به‌اندازه تلاش باطل دشمنان کار می‌کنیم؟

حجت‌الاسلام‌ حدائق بیان کرد: حضرت علی(ع) فرمود که اگر عبرت نگیرید روزگار با شما همان کار را خواهد کرد که با گذشتگان کرده است، از 20 هزار نامه‌ای که قرار بود جزو یاران امام حسین(ع) باشند فقط 72 نفر ماند یا حسین گفتن کجا و با حسین(ع) ماندن کجا، باید فرهنگ حسینی را اجرا کنیم.

وی به پنج اصلی کلی حسینی بودن اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) فرمود نخستین اصل ترس از خداوند است، یاد خداوند انسان را بزرگ می‌کند، ازاین‌رو افراد موفق حواله خود از بندگی خود گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد مهدویت(عج) فارس آشنایی مردم با خداوند را ازجمله وظایف مهم روحانیون است برشمرد و گفت: انواع آسیب‌هایی که در جامعه می‌بینیم از بی‌دینی است، کسی که خدا در مقابل آن عظمت پیدا کرد دنیا با همه عظمت پیش او کوچک خواهد شد.

وی الگو شناسی پیامبر(ص) را دومین اصل حسینی بودن دانست و عنوان کرد: ضعفی که مردم امروز در جامعه دارند الگو شناسی است، گاهی به یک فرد می‌گویید که پنج حدیث از حضرت امیرالمومنین(ع) بخوانید که نمی‌تواند، الگو شناسی نقشه راه است و مسیر را گم نخواهیم کرد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه تصریح کرد: سومین رکن حسینی بودن رفت‌وآمد با نیکان و مؤمنان است، امام رضا(ع) می‌فرماید اگر با آدم آلوده دوستی کردید طبع شما طبع بدی می‌دزدد اما شما نمی‌فهمید.

وی ادامه داد: حضرت سجاد(ع) به امام باقر(ع) سفارش کرد با پنج گروه رفاقت نکن و همسر و هم خوراک نشوید، این گروه‌ها سم هستند، نخستین گروهی که امام از دوستی با آنان نهی کرد، این بود که با انسان گنه‌کار دوستی نکند، چراکه برای این فرد خداوند مهم نیست، انسان فاسد به یک‌لقمه انسان را می‌فروشد.

حجت‌الاسلام‌ حدائق گفت: حضرت سجاد(ع) نیز فرمود انسان دروغگو  نیز به درد دوستی نمی‌خورد، همچنین از انسان‌های احمق و دارای حماقت بپرهیزید، چهارمین گروهی که باید از آن دوری کرد انسان‌های بخیل است و پنجمین گروه نیز افرادی که حرمت خانواده را رعایت نمی‌کند.

کد خبر 971673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha