​قرآن باید در طول زندگی هر مسلمان عملیاتی شود

حجت الاسلام مهدی نژاد گفت: قرآن تنها برای قرائت برای اموات و یا عبور مسافر از زیر سایه آن نیست و هر مسلمان باید قرآن را در طول زندگی عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدعلی مهدی نژاد» عصر امروز (دوشنبه 24 شهریور) در حاشیه برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از وظایفی است که اداره کل اوقاف و امور خیریه برعهده دارد و امسال توفیق داشتیم که در شهرستان علی آبادکتول میزبان برگزاری مرحله استانی این دوره از مسابقات باشیم.

 

امام جمعه علی آبادکتول ادامه داد: قرآن کتاب زندگی ما است و کتابی است که برای ما مسلمانان به عنوان سند افتخار به شمار می رود و خداوند به ما لطف کرده و کلام خود را در اختیار ما قرار داده است.

 

جچت الاسلام مهدی نژاد بابیان اینکه قرآن کریم تنها کتاب الهی است که تحریف نشده است، افزود: نسبت به قرآن وظایف مختلفی برعهده داریم ک یکی از این تکالیف قرائت قرآن است که  پیامبر(صلی الله علیه و اله وسلم)  نیز در طول عمر خود به این مهم می پرداخت.

 

وی بر ضرورت تدبر در قرآن کریم تاکید کرد و افزود: قرآن تنها برای قرائت برای اموات و یا عبور مسافر از زیر سایه آن نیست و هر مسلمان باید قرآن را در طول زندگی عملیاتی کند.

 

امام جمعه علی آبادکتول متذکر شد: نشر قرآن از دیگر وظایفی است که برعهده ما نهاده شده است و همه ما باید نسبت به نشر قرآن تلاش کنیم و یکی از کارهایی که در این زمینه موثر است برگزاری مسابقات قرآنی است.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد افزود: قرآن شفیع ما در قیامت است به شرط آنکه از قرآن حمایت کنیم، امروز اجانب با تمام قوا به میدان آمدند و چون توان مقابله با قرآن را ندارند لذا این کتاب آسمانی را به آتش می کشند.

 

وی افزود: انسان های سخیف که توان ایستادن در برابر قرآن را ندارند آن را آتش می کشند و امروز وظیفه ما است که در برابر این افراد بی منطق ایستادگی کنیم.

کد خبر 971675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha