پخش بیش از ۲۲ هزار عنوان برنامه در حوزه دفاع مقدس از رسانه ملی

در آستانه چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس در ارتباط تصویری معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با مدیران کل، معاونین و برنامه‌سازان مراکز استان ها، برنامه‌های رسانه‌ای هفته دفاع مقدس تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، در آستانه چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس در ارتباط تصویری معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با مدیران کل، معاونین و برنامه‌سازان مراکز استان ها، برنامه‌های رسانه‌ای هفته دفاع مقدس تبیین شد.

«علی دارابی»، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد را از اولویت های رسانه ملی برشمرد و گفت: مخاطب اصلی برنامه های صدا و سیما در حوزه دفاع مقدس جوانان هستند.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما افزود: بازخوانی افتخارآفرینی های شهدا و رزمندگان و دستاوردهای بزرگ در دوران دفاع مقدس، تجدید خاطره ای برای رزمندگان و  موجب افتخار و غرور نسل جوان خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال ۲۲ هزار و ۷۹۵ عنوان برنامه که بیش از ۳۵۸ هزار و ۴۵۳ دقیقه می شود در حوزه دفاع مقدس از رسانه ملی پخش خواهد شد که ۶۶ درصد این برنامه ها در صدا و سیمای مراکز استانها تهیه و تولید می شود.

«سید تقی سهرابی» نیز از تولید و پخش برنامه های دفاع مقدس از اردیبهشت ماه امسال در این مرکز خبر داد و گفت: اوج برنامه های ویژه دفاع مقدس که روایتگر ایثارگری و شهادت طلبی شهدا و رزمندگان است در هفته بزرگداشت دفاع مقدس از حوزه های چهارگانه پیام در صداوسیمای مرکز فارس پخش خواهد شد‌.

مدیر کل صداوسیمای مرکز فارس افزود: ۳۱ شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از ۱۶۰ برنامه رسانه ای در مرکز فارس رونمایی می شود.

 وی اضافه کرد: ۴۰ برنامه در حوزه سیما، ۴۰ برنامه در حوزه صدا، ۴۰ برنامه در خبر و ۴۰ برنامه درفضای مجازی خواهد بود که علاوه بر پخش در شبکه های سراسری در شبکه استانی نیز پخش می شوند.

سهرابی اعلام کرد: همچنین با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، تولید سریال «شهید عباس دوران» بررسی و در صورت مهیا شدن شرایط در دستور کار قرار می گیرد.

«سعید کوشکی جهرمی» نیز در این مراسم گفت: امسال برنامه های هفته دفاع مقدس با محوریت مردم در سراسر استان به صورت گسترده از قاب رسانه ملی پخش خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس افزود: پخش چندین مستند فاخر، معرفی سرداران شهید استان و ۱۳ برنامه زنده شبانه از سیمای مرکز فارس از جمله این برنامه هاست.

وی اعلام کرد: در این هفته نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس استان برپا و از ۱۲۰ هزار ایثارگر پیشکسوت در شهرستان های فارس نیز تجلیل خواهد شد.

کد خبر 971681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha