تولید لاستیک ۲۶ درصد افزایش داشته است

میرسعیدقاضی با اشاره به اینکه تولید لاستیک ۲۶ درصد افزایش داشته است، گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از ۲۱ میلیون حلقه لاستیک به میزان نیاز بازار داخلی تولید شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مصطفی میرسعید قاضی شب گذشته (دوشنبه 24 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در سال ۹۷ شانزده میلیون و ۳۰۰ هزار، در سال ۹۸ هجده میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک تولید شد و در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید لاستیک ۲۶ درصد افزایش داشته است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از ۲۱ میلیون حلقه لاستیک به میزان نیاز بازار داخلی تولید شود.

 

رئیس انجمن صنعت لاستیک ایران افزود: به علت گستردگی نمایندگی‌ها و نبود ساز و کار نمی‌توانیم بر توزیع لاستیک نظارت کنیم، اما با نرخ مشخص، لاستیک‌ها را با فاکتور به نمایندگی‌ها می‌دهیم.

 

میرسعید قاضی گفت: لاستیک‌های سنگین از نیمه دوم سال ۹۷ در سامانه جامع تجارت ثبت شد، اما ثبت انواع دیگر لاستیک از مرداد امسال الزامی شده است. بخش خودروساز به علت نداشتن کد شناسایی نمی‌توانند وارد سامانه جامع تجارت شود.

 

رئیس انجمن صنعت لاستیک ایران گفت: در مرداد و شهریور تولید لاستیک‌ها را ماهی یک بار در سامانه جامع ثبت می‌کنیم و این کار از مهر، هر دو هفته یک بار انجام می‌شود. از این هفته لاستیک‌های وانتی نیز در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.

 

رئیس انجمن صنعت لاستیک ایران گفت: علت ثبت نشدن تولید لاستیک‌های وانتی، نبود زیرساخت در سامانه جامع تجارت بود.

 

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ میلیون دلار برای واردات مواد اولیه لاستیک، ارز اختصاص داده اند در حالی که برای هر یک کیلو محصول به یک دلار ارز نیاز است و از دولت می‌خواهیم این مسئله را تسهیل کند./

کد خبر 971745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha