سیستان و بلوچستان موج اول بیماری کرونا را پشت سر گذاشت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه عدم آغاز موج دوم بیماری کرونا به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی مردم بستگی دارد، گفت: سیستان و بلوچستان موج اول بیماری کرونا را پشت سر گذاشت.

«هادی عباسی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: با افزوده شدن 34 مورد جدید بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته، آمار کل مبتلایان به کرونا به 13 هزار و 674 مورد رسیده است.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اعلام کرد: در حال حاضر 40 بیمار از مجموع بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان در سطح بیمارستانهای استان بستری هستند.

 

عباسی با اشاره به اینکه  600 نفر در سیستان و بلوچستان قربانی کرونا شده اند، گفت: افزایش و کاهش آمار مبتلاشدگان را در استان نداریم وضعیت پایدار است.

 

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به لحاظ کرونا در وضعیت های سفید، زرد و قرمز قرار دارد، افزود: باید دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیریم زیرا که موج اول بیماری کرونا را پشت سر گذاشته ایم و اگر مراقبت نکنیم وارد موج دوم بیماری کرونا در استان می شویم.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به نظارت بر مراکز آموزشی اشاره کرد و بیان داشت:  علاوه بر تمام توان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی معطوف بر نظارت بر مراکز آموزشی شده باقی واحدها به کمک همکاران ما در حوزه بهداشت و سلامت محیط و کار آمده اند.

 

عباسی ادامه داد: بیش از 100 نفر از همکاران ما در اکیپ های دو تا سه نفره در زاهدان در حال سرکشی از مدارس زاهدان هستند.

 

وی با بیان اینکه دور سوم بازدید ها و ارزیابی از مدارس زاهدان آغاز شده است، افزود: کاهش تعداد دانش آموزان، کاهش مدت زمان حضور دانش آموزان و رعایت دستوالعمل های بهداشتی، ائم فعالیت هایی که در مدارس برای پیشگیری از کرونا انجام می شود.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خاتمه گفت: علاوه بر اینکه نظارت سخت گیرانه و دقیق بر مدارس انجام می شود به سمت بیماریابی در مدارس رفته ایم.

کد خبر 971772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha