اهدای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خون در عاشورا و تاسوعای حسینی در آذربایجان غربی

مجتبی قهرمان رضائیه گفت: در عاشورا و تاسوعای حسینی امسال ۲هزار و ۳۵۹ واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شد.

«مجتبی قهرمان رضائیه» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: طرح بسیار زیبایی  در راستای فرهنگسازی اهدای خون به نام «نذر خون» از اول محرم تا پایان ماه صفر در سراسر استان اجرا می‌شود که فقط در عاشورا و تاسوعای حسینی در آذربایجان غربی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خون اهدا شده است.

 

 مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی افزود:  طرح نذر خون در سراسر استان از اول محرم تا پایان ماه صفر با هدف طرح افزایش آمار اهدا کنندگان خون اجرا می شود تا این فرهنگ زیبای انسان دوستی در جامعه نهادینه شود.

 

 این مسئول اضافه کرد: با اجرا کردن این طرح زمینه هایی فراهم شده است که نذر خون فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا خلاصه نشده و اهدا کنندگان بتوانند به مدت دو ماه این نذر را ادا کنند.

 

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه های ثابت و سیار فعال خونگیری در استان افزایش یافته است، تصریح کرد: ۴ واحد ثابت خونگیری در ارومیه، نقده، مهاباد و خوی و چند اکیپ سیار به صورت گردشی در طول ماه محرم و صفر در استان از مردم خون گیری می کنند.

 

 قهرمان رضائیه اظهار داشت: از آغاز اجرایی شدن این طرح خوشبختانه ۳۰۰ واحد پلاسما در استان اهدا شده است که بدون شک گره مشکل بسیاری از بیماران را خواهد گشود.

 

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در ذخیره خون و پلاسما در پایگاه‌های انتقال خون استان وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه مصرف خون و فرآورده های خونی به صورت روزانه است، خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم که اهدا خون و پلاسما را به صورت مداوم ادامه دهند چراکه خون سالم و فرآورده‌های خونی همواره مورد نیاز بیماران و بیمارستان ها است.

کد خبر 971843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha