طلاب حوزه های علمیه وقت خود را  وقف علم و اسلام کنند

امام جمعه زاهدان گفت: طلاب حوزه های علمیه حساسیت و اهمیت دانش خود را بدانید و سعی کنید در مکتب امام صادق(ع)، روح خود را صیقل داده و وقت خود را وقف علم و اسلام کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت‌الاسلام مصطفی محامی» نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه برادران استان گفت: قیام عاشورا یک مکتب بزرگ است که درس‌های بسیاری در خود نهفته دارد، این قیام صرفاً یک واقعه تاریخی متعلق به زمان و مکان خاصی نبود، بلکه در همه زمان‌ها و مکان‌ها قابل تعمیم است.


وی افزود: قیام عاشورا، سرشار از صحنه‌های حماسی و ارزشی است که روح انسان را اعتلا می‌بخشد، صحنه تجلی ایمان و توکل، بصیرت، ولایت‌مداری، رعایت اخلاق و آداب اسلامی، صبر و پایداری در راه حق و مجاهدت و جانبازی در رکاب امام زمان است.

 

امام جمعه زاهدان بیان کرد: این قیام به ما آموخت که برای تشخیص حق از باطل، باید آگاه و تیزبین بود و بصیرت داشت. خیلی‌ها که دم از اسلام می‌زدند، از آنجایی که بصیرت نداشتند، مهره دشمن شده و در مقابل امام زمان قرار گرفتند.

 

وی گفت: از لحاظ رعایت اخلاق و آداب اسلامی نیز می‌بینیم که قیام عاشورا، در اوج قرار دارد، بطوری که حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان، حتی با دشمن نیز بر اساس اخلاق و آداب اسلامی عمل می‌کردند و از دایره ادب خارج نمی‌شدند.

 

محامی اظهار داشت: این مسأله باید مورد توجه همه ما قرار گیرد که در هر شرایطی، خود را ملزم به رعایت اخلاق دینی بدانیم و به‌راحتی از کوره درنرویم. رفتار ائمه و اولیاء خدا در این زمینه، یک الگوی ارزشمند است.

 

وی افزود: صبر در مصائب و همچنین مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر در راه دین، از درس‌های مهم عاشوراست، بطوری که می‌بینیم در این قیام، اهل بیت امام حسین(ع) مصائب زیادی دیدند، اما لب به شکوه نگشوده و به مجاهدت در راه انتقال پیام این نهضت، ادامه دادند.

 

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه، همانند پادگان آموزشی برای تربیت سربازان ولایتمدار امام زمان(عج) در عرصه دین است. حساسیت و اهمیت کار خود را بدانید و سعی کنید در مکتب امام صادق(ع)، روح خود را صیقل داده و خود را وقف علم و اسلام کنید.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه معطر به عطر امام حسین(ع) است، بیان کرد: امیدوارم خداوند به ما توفیق عنایت کند که در یاد، نام و ادامه راه و مکتب امام حسین(ع) که حقیقت و مکتب اسلام و معارف بلند قرآنی است قدم برداریم و زندگی و مرگ ما در مسیر این راه روشن باشد.

کد خبر 971895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha