مدیریت شهر از پایگاه حسینیه، تجربه ای دیگر از هیئت داری

حجت الاسلام طاهری گفت: در تهدید ناشی از ویروس کرونا، هیئت ها با تبدیل این تهدید به فرصت، مدل دیگری از هیئت داری را تجربه کردند و آن مدل، مدیریت شهر بود از پایگاه حسینیه.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «مهدی طاهری» امروز (سه شنبه ۲۵ شهریور) در مراسم توزیع بسته های معیشتی هیئت رزمندگان اسلام و هیئت حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشکفتک اظهار داشت: هیئت های مذهبی نشان دادند که برای یک مدیریت اجتماعی اسلامی با شاخص های بالای رعایت قوانین، توانمند هستند و این یک افتخاری بود برای هیئت های مذهبی در مقایسه با دیگر جریان هایی که مدیریت اجتماعی می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه ۸۲ درصد هیئت های مذهبی کشور دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند افزود: این میزان افتخاری برای هیئت های مذهبی است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی باید اجتماعی باشند و نباید به حسینیه محدود شوند گفت: در تهدید ناشی از ویروس کرونا، هیئت ها با تبدیل این تهدید به فرصت، مدل دیگری از هیئت داری را تجربه کردند و آن مدل، مدیریت شهر بود.

 

وی افزود: هرسال ما فقط حسینیه ها را مدیریت می کردیم و امسال یادگرفتیم که از پایگاه حسینیه، شهر را مدیریت کنیم.

 

حجت الاسلام طاهری گفت: در نهضت کمک مؤمنانه، هیئت های مذهبی فقط بسته معیشتی توزیع نکردند بلکه با شبکه سازی، نیازمندانی را رصد کردند که واقعا فقیر نبودند اما محتاج بودند.

 

وی گفت: در محرم امسال نه تنها مجد و شکوه مجلس عزای امام حسین (ع) کمتر از سال های گذشته نبود بلکه عظمت، نظم، انتظام و انسجام هیئت ها بیشتر شد.

 

حجت الاسلام طاهری بابیان اینکه در محرم، ما چیزهایی یاد گرفتیم که باید به سبد فعالیت هیئت ها اضافه شود، گفت: نحوه جدید مدیریت اجتماعی از پایگاه حسینیه یکی از این موارد است.

 

خاطرنشان می شود: ۲۷۵ بسته معیشتی به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان توسط هیئت رزمندگان اسلام و حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشکفتک تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

کد خبر 971972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha