مراسم پاسداشت روز شعر و ادب فارسی فردا در همدان برگزار می شود

احسانی گفت: مراسم پاسداشت روز شعر و ادب فارسی و نشست مسئولان انجمن های ادبی استان فردا چهارشنبه (۲۶ شهریور) در همدان برگزار می شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مراسم پاسداشت روز شعر و ادب فارسی و نشست مسئولان انجمن‌های ادبی استان فردا چهارشنبه (26 شهریور) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه همزمان با این مراسم، انتخابات اعضاء هیأت مدیره خانه شعر و ادب استان هم برگزار می‌شود، افزود: خانه شعر و ادب از اسفندماه سال 92 در همدان فعال شد و تا امروز برنامه‌های مختلفی را با همکاری انجمن‌های ادبی استان برگزار کرده است.

 

وی اظهار داشت: این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می‌گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجازآفرین را  بیش از پیش برایمان باید مورد توجه قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه شعر فارسی یکی از ارکان هویت ملت ایران است، گفت: این روز فرصتی است تا بیشتر به جایگاه زبان فارسی بیندیشیم و کاستی‌ها و نواقص به وجود آمده در این زبان را برطرف کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان همدان، اقتدار فرهنگی را یکی از مولفه‌های قدرت کشور بیان و تصریح کرد: در این راستا سرمایه‌گذاری برای زبان فارسی باید بیش از پیش مورد توجه باشد چرا که از عوامل اقتدار فرهنگی است.

 

احسانی خاطرنشان کرد: امید است اهتمام شاعران قبل از انقلاب نسبت به زبان فارسی ادامه داشته باشد و شاهد اقتدار بیش از پیش این زبان در بین مردم دنیا باشیم.

 

وی بیان کرد : همچنین  مراسم تجلیل از فعالان حوزه نشر استان آبان ماه امسال همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 971987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha