تبیین جایگاه امامت از مهمترین فرازهای صحیفه سجادیه است

حجت الاسلام حسین رضوی گفت: صحیفه سجادیه مجموعه کاملی از مسائل و امور فردی و اجتماعی ما انسان‌ها است که در فرازهایی از آن به خوبی به تبیین جایگاه امامت پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «شمشاد حسین رضوی» امروز (سه‌شنبه ۲۵ شهریور) از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استان چهارمحال و بختیاری در دومین نشست علمی تخصصی با رویکرد صحیفه سجادیه از سری برنامه‌های دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) با روش دعا برای تربیت انسان ها به همه موارد اشاره کرده اند.

 

امام جماعت و مدیر مسجد توحید بلژیک ادامه داد: در اول، وسط و پایان دعاها بر پیامبر گرامی اسلام صلوات فرستاده‌اند چرا که تلاش کردند از این طریق مردم را به شخصیت پیامبر (ص) آگاه سازند.

 

حجت الاسلام حسین رضوی تصریح کرد: خداوند بر پیامبرش صلوات را واجب کرده است و هرکس بر پیامبر و آل پیامبر صلوات نفرستد دستور خدا را ترک کرده است.

 

امام جماعت و مدیر مسجد توحید بلژیک به مسئله امامت در فرازهایی از صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) در خصوص اینکه مقام امامت چگونه است و باید چگونه از امام پیروی کرد به مواردی اشاره کرده است.

 

حجت الاسلام حسین رضوی، تقویت ارتباط انسان با خودش را از دیگر فرازهای مهم صحیفه سجادیه برشمرد و افزود: ارتباط انسان با خود بسیار مهم است چراکه زمینه ای برای عرفان الهی و ارتباط با خدا است.

 

کد خبر 972111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha