دفاع مقدس عیار عشق به میهن را در جوانان سنجید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: دفاع مقدس عیار عشق به میهن را در جوانان و نوجوان آن زمان سنجید.

«رضا کمالی‌زرکانی» صبح امروز (26 شهریور ماه) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران رویای بزرگ را به کشور ما هدیه داد، اظهار کرد: رویای بزرگ‌اندیشیدن و قدم‌های بلند هدیه‌ای ارزشمند از سوی انقلاب اسلامی به مردم شریف ایران بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با ذکر این نکته که کارهای بزرگ نشات گرفته از رویاهای بزرگ است، ادامه داد: رویاهای بزرگ منجر به انجام اقداماتی در حوزه مختلف می‌شود که در نهایت منجر به سازندگی ایران شد.

 

وی ابراز داشت: دفاع مقدس عیار عشق به میهن را در جوانان و نوجوان آن زمان سنجید.

 

کمالی‌زرکانی با بیان اینکه در حق برخی از قهرمانان استان هرمزگان کوتاهی شده است، تصریح کرد: در کشور ایران و استان هرمزگان قهرمانان و پهلوانان زیادی وجود دارند که متاسفانه در استان غریب هستند.

 

این مقام مسئول مطرح کرد: می‌توان گفت که واقعه شهادت آرمات مانند یک فیلم سینمایی جذاب است که چطوری یک قایق موتوری روی یک نیزار می‌تواند گروهان دشمن را به مدت سه ساعت نگه‌دارد. از افرادی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند درخواست دارم که قهرمات سازی و قهرمان‌پروری را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه سه‌شنبه‌های تکریم در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: سه‌شنبه‌های هر هفته به دیدار خانواده‌های شهدا خواهیم رفت که واقعا در این دیدارها از صلابت پدر و مادر شهدارن حیرت زده خواهیم شد.

 

کمالی‌زرکانی بیان داشت: باید به دنبال این باشیم که بفهمیم شهدا در زندگی به دنبال چه بودند و این موضوع را از طریق رسانه به مردم بشناسانیم. اگر در نوشتن زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا کنکاش کنیم می‌تواند بهتر در این زمینه قلم زد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: برای معرفی دستاوردهای دفاع مقدس بهید به دنبال پیاده‌سازی الگوی استانی باشیم و راهبرد را معرفی قهرمانان استان هرمزگان قرار دهیم.

 

وی در پایان ضمن تاکید بر شهره‌سازی غربت‌زدایی از شهدا و قهرمانان استان هرمزگان، گفت: اگر این دستاورد در استان هرمزگان حاصل شود گامی بزرگ در استان هرمزگان قلمداد می‌شود.

 

کد خبر 972394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha